شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
تلویزیون به جای کتاب/آمار پیو از میزان مطالعه سالمندان

موسسه تحقیقاتی پیو آخرین نظرسنجی خود از سالمندان آمریکایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این قشر نیز مثل جوان‌ترها نسبت به گذشته کمتر مطالعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، سابق بر این گزارش‌ و آمارهای مربوط به مطالعه کتاب در آمریکا نشان می‌داد که سالمندان و قشر بازنشسته بیشترین و علاقمندترین افرادی هستند که کتاب مطالعه می‌کنند ولی حالا ظاهراً اوضاع تغییر کرده و این قشر هم تلویزیون و اینترنت را به کتاب ترجیح می‌دهند.
 
نتایج آخرین نظرسنجی و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقاتی پیو (Pew) در سال 2018 حاکی از این مسئله تلخ است که سالمندان نیز نسبت به گذشته کمتر مطالعه می‌کنند و بیشتر تلویزیون تماشا کرده و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
 
بر اساس گزارش موسسه پیو در سال 2005 افراد میانسال و سالمند در آمریکا به طور متوسط در روز 23 دقیقه مطالعه داشتند درحالیکه این رقم در سال 2018 به 15 دقیقه کاهش پیدا کرده است. نظرسنجی از این افراد نشان می‌دهد آنها تکنولوژی‌های جدید را به مطالعه کتاب ترجیح می‌دهند.
 
بر اساس این گزارش سالمندان آمریکایی در سال 2015 به طور متوسط تنها 20 دقیقه برای تماشای تلویزیون وقت می‌گذاشتند ولی در سال 2018 کمتر از 3ساعت از جعبه جادویی استفاده کردند. به گفته آمارهای پیو از سال 2000 میلادی تا 2018 افراد بالای 65سال کاربر اینترنت از 14 درصد به 73درصد رسیده است.
 
طبق نظرسنجی موسسه پیو معلوم شده است که سالمندان تحصیل کرده بیشتر از سایرین هم سنین خود به مطالعه گرایش دارند. طبق این نظرسنجی مشاهده شده تعداد سالمندانی که به بازی ویدیویی علاقه دارند نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها