دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
فاکتورهای کاهش فروش کتاب‌های دیجیتال

آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه ناشران آمریکا نشان می‌دهد سیر نزولی فروش کتاب‌های دیجیتال از چهار سال پیش شروع شده است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، در سه ماهه اول سال 2019 میلادی فروش کتاب‌های دیجیتال به میزان کمتر از 5درصد کاهش داشته است. طبق آمارها در این ماه‌ها ناشران آمریکایی مبلغی در حدود 244 میلیون دلار از طریق فروش اینگونه کتاب‌ها کسب کردند که 10میلیون دلار کمتر از دوره مشابه سال گذشته بود.
 
آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه ناشران آمریکا نشان می‌دهد سیر نزولی فروش کتاب‌های دیجیتال از چهار سال پیش شروع شده است و در سال جاری میلادی همچنان ادامه دارد.
 
کارشناسان دلایل متعددی برای کاهش فروش کتاب‌های دیجیتال پیشنهاد می‌کنند که یکی از مهمترین این عوامل گرایش مردم به سمت کتاب‌های صوتی است. در سه ماهه اول سال جاری درحالی فروش کتاب‌های دیجیتال کاهش یافته است که این روند برای کتاب‌های صوتی روندی صعودی داشته است.
 
بر اساس این گزارش در سه ماهه نخست سال جاری فروش کتاب‌های صوتی حدود 35درصد افزایش داشته است که رقمی معادل 133 میلیون دلار نصیب ناشران این کتاب‌ها کرده است. در دوره مشابه سال گذشته میزان فروش کتاب‌های صوتی حدود 98میلیون دلار بود.
 
در این میان کاهش فروش کتاب‌های دیجیتال ظاهراً به نفع کتاب‌های چاپی و سنتی بوده است به طوری که فروش این کتاب‌ها در سال جاری رشد محسوسی داشته است. فروش انواع کتاب چاپی با رشد تقریبی کمتر از 10درصد روبرو بوده است.
 
افزایش فروش کتاب‌های چاپی خبر خوبی برای کتاب‌فروشان مستقل و حتی فروشگاه‌های آنلاین و رونق کار این فروشگاه‌ها بوده است. در سه ماهه نخست سال 2019 فروش کتاب‌های چاپی در فروشگاه‌های کتاب مجازی و غیرمجازی رقمی معادل 6/1 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته بیش از 5درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها