پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
اولین جایزه کتاب‌فروشان جوان بریتانیا

جیمز پترسون نویسنده مشهور انگلیسی با همکاری اتحادیه کتابفروشان بریتانیا جایزه‌ای برای تقدیر از کتاب‌فروشان جوان تاسیس کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، جیمز پترسون نویسنده مشهور انگلیسی جایزه‌ای برای تقدیر از کتاب‌فروشان جوان بریتانیایی تاسیس کرده است که جایزه عملکرد ویژه کتاب‌فروشان جوان نامگذاری شده است.
 
این جایزه که با همکاری اتحادیه کتاب‌فروشان بریتانیا راه‌اندازی شده است قرار است ماه مارس امسال از 20 کتابفروش فعال و برتر در این کشور تقدیر کند. پترسون و مسئولان اتحادیه کتاب‌فروشان انگیزه خود را از تاسیس این جایزه افزایش توجه مردم به کتاب و کتابفروشان مستقل اعلام کردند.
 
بر اساس این گزارش کتابفروشان برتر از کشورهای بریتانیا و ایرلند هر کدام جایزه نقدی 500 پوندی دریافت خواهند کرد. کتابفروشان باید کمتر از 25 سال سن داشته و یکسال گذشته را در شغل کتابفروشی کار کرده باشند.
 
مسئولان جایزه می‌گویند بعضی از برندگان و نامزدهای دریافت جایزه از هم اکنون انتخاب و اعلام شده‌اند. پترسون می‌گوید معیار انتخاب برگزیدگان و کتابفروشان برتر فعالیت و اشتیاق آن‌ها به شغل کتابفروشی است.
 
نیک باتملی رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان بریتانیا نیز از تاسیس این جایزه استقبال کرد و گفت: این جایزه تقدیر از صنعت چاپ و نشر کتاب است و به نظر من راهی بهتر از این برای تقدیر از کتابفروشان جوان وجود ندارد.
 
جیمز پترسون پیش از این نیز به روش‌های مختلف از صنعت کتابفروشی بریتانیا حمایت مالی کرده بود. در پنج سال گذشته پترسون مبلغی حدود 500 هزار پوند را به کتابفروشان مستقل در این کشور اهداء کرده بود. وی هدف خود را از این کمک‌ها، تشویق کودکان به مطالعه اعلام می‌کند.
 
در سال 2013 این نویسنده انگلیسی یک میلیون دلار به یک کتابفروشی مستقل در آمریکا کمک کرده بود که در زمینه تامین کتاب رایگان برای کودکان بی‌بضاعت فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها