شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
تخفیف‌های سالیانه اولین کتابفروشی شبانه‌روزی چین

یکی از این نمونه‌های موفق کتابفروشی در کنار خدمات رستورانی کتابفروشی ووهو (Wuhu) در شهر دالیان چین است که اولین کتابفروشی شبانه‌روزی کشور چین است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از چاینا نالج، یک موسسه تحقیقاتی کشور در حوزه بازار کتاب می‌گوید در این کشور با وجود فعالیت هزاران سایت کتابفروشی آنلاین هنوز سیستم فروش کتاب به صورت سنتی از موفقیت خاصی برخوردار است. موسسه اوپن‌بوک (OpenBook) در گزارشی آخرین آمارهای مربوط به فروش کتاب در چین را اعلام کرده است.
 
بر اساس این گزارش در سال 2018 میزان فروش کتاب در سایت های آنلاین 57 میلیارد یوان چین بوده درحالیکه این رقم برای کتاب فروشان سنتی حدود 32 میلیارد یوان بود. موسسه اوپن بوک می‌گوید هرچند رقم فروش کتاب برای سایت‌های آنلاین کمی بالاتر است ولی با وجود تعداد زیادی سایت‌ها و کمبود امکانات می‌توان گفت کتابفروشان سنتی در چین موفق‌تر عمل کرده‌اند.
 
به گفته این موسسه بیشتر کتابفروشی‌های کشور چین در کنار کتاب به ارائه خدمات جانبی به مشتری‌ها می‌پردازند که غالب این خدمات مربوط به پذیرایی از مشتری‌ها با نوشیدنی و غذاهای مختصر است. طبق گزارش اتحادیه ناشران و توزیع کنندگان کتاب در چین بیشتر کتابفروشی‌های این کشور سعی می‌کنند با این پذیرایی‌ها مشتری‌ها را برای خرید کتاب جذب کنند.
 
یکی از این نمونه‌های موفق کتابفروشی در کنار خدمات رستورانی کتابفروشی ووهو (Wuhu) در شهر دالیان چین است که اولین کتابفروشی شبانه‌روزی کشور چین است. در کتابفروشی مشتری‌ها تا صبح می‌توانند کتاب بخوانند و از امکانات دیگر آن مثل غذای مختلف بهره‌مند شوند.
 
این کتابفروشی مکانی برای استراحت مشتری‌ها در نظر گرفته که در کنار مطالعه کتاب می‌توانند تا صبح استراحت کنند. یکی از روش‌های دیگر این کتابفروشی برای مشتری‌های ثابت خود تخفیف‌های سالیانه است که در صورت خرید یک تعداد کتاب در سال می‌توانند درصدی از خریدهای خود را تخفیف بگیرند.
 
در گزارش موسسه اوپن بوک آمده است در سال‌های اخیر نسل جدید چین زیاد علاقه‌ای به کتاب‌های چاپی نشان نمی‌دهد و به جای آن موبایل و اینترنت را انتخاب کرده است و به خاطر همین موضوع اکثر کتاب‌فروشان این کشور برای ادامه حیات خود مجبورند از روش‌های اینچنین برای رقابت با سایت‌های اینترنتی استفاده کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    متن خبر و تیتر خبر اصلا متناسب نیستند. دقت دقت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها