یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
طرح آزمایشی کتابفروشی آمازون در بریتانیا

مسئولان این فروشگاه بزرگ کتاب می‌گویند به زودی 10 فروشگاه کتاب موقت در شهرهای مختلف بریتانیا افتتاح خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، آمازون بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب اعلام کرده قصد دارد سیاست‌ کتاب فروشی در دنیای واقعی را در بریتانیا نیز ادامه دهد. مسئولان این فروشگاه بزرگ کتاب می‌گویند به زودی 10 فروشگاه کتاب موقت در شهرهای مختلف بریتانیا افتتاح خواهند کرد.
 
مسئولان آمازون ضمن اعلام این خبر گفتند که این برنامه به صورت آزمایشی خواهد بود. اولین فروشگاه در خیابان مری گیت شهر منچستر افتتاح شده است و 9 فروشگاه دیگر در هفته‌های آینده باز خواهد شد.
 
آمازون می‌گوید کاربران آنلاین می‌توانند کتاب‌های خریداری شده از طریق اینترنت را از این فروشگاه‌ها تحویل بگیرند. فروشگاه‌های دیگر قرار است در ولز، اسکاتلند، میدلند، یورکشایر و جنوب انگلیس به زودی افتتاح می‌شوند.
 
بر اساس این گزارش گفته می‌شود فروشگاه‌های مذکور تنها به صورت تحویل کتاب به خریداران آنلاین افتتاح خواهد شد و در حقیقت حالت کتابفروشی‌های سنتی را نخواهد داشت. به عبارتی در این فروشگاه‌ها تنها به خریدهای آنلاین پاسخ داده می شود.
 
به گفته مسئولان آمازون این فروشگاه‌های کتاب یا به عبارتی مغازه‌های تحویل کتاب در بریتانیا به صورت آزمایشی یک سال فعالیت خواهند داشت و در صورت موفقیت طرح به کار خود ادامه می‌دهند. آمازون می‌گوید این طرح به خاطر موفقیت فروشگاه‌های فیزیکی در بریتانیا کلید خورده است.
 
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره آمار بریتانیا (ONS) 82درصد خریدهای کتاب در بریتانیا توسط فروشگاه‌های کتاب انجام می‌شود ولی در سال‌های اخیر تعداد خریدهای آنلاین در حال افزایش است.
 
آمازون می‌گوید با تجربه موفقیت کتابفروشی‌های فیزیکی در بریتانیا و علاقه روزافزون به سایت‌های آنلاین کتابفروشی در این کشور طرح آزمایشی خود را کلید زده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها