دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
​حمایت امارات از بخش نشر کشورهای افریقایی

امارات متحده عربی قصد دارد تا از طریق کمک‌های مالی از صنعت چاپ و نشر کشورهای افریقایی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- امارات متحده عربی به منظور کمک مالی به بخش نشر کشورهای افریقایی، قراردادی 800 هزار دلاری را از طریق بنیاد خیریه محمد بن راشد آل مکتوم با اتحادیه ناشرین بین‌الملل در راستای مدیریت بهتر این پروژه امضا کرده است.

 در بیانیه اتحادیه ناشران بین‌الملل آمده که  شهر انسان‌دوستانه دبی، که بزرگ‌ترین مرکز تدارکات جهان برای کمک‌های انسان‌دوستانه است به نیابت از موسسه آل مکتوم عهده‌دار امور خواهد بود و کنیا و مراکش اولین کشورهایی خواهند بود که از حمایت مالی امارات بهره‌مند خواهند شد و دیگر کشورهای افریقایی ظرف یک سال به آن‌ها خواهند پیوست.

شهر انسان‌دوستانه دبی، از سازمان‌های تابع موسسه آل مکتوم تاکنون چندین بار اقداماتی را در راستای حمایت از 20 کشور افریقایی عمدتا با اهداف آموزشی داشته و حالا منتظر ورود به این تجربه جدید  و کمک به تقویت بخش نشر کشورهای افریقایی است.

طبق قرار داد، مبلغ مقرر، قرار است در طی یک بازه زمانی 4 ساله صرف حمایت از رفع مشکلات اکو سیستم نشر در قاره افریقا و تقویت ساختار ناشران محلی و ایجاد فرهنگ ملی مطالعه شود.

بدور القاسمی، نایب رئیس اتحادیه ناشرین بین‌الملل و رئیس انجمن ناشران امارات و موسسه انتشاراتی کلمات اشاره کرد: «تقویت نشر نقش مهمی در آموزش، فرهنگ کتاب‌خوانی و توسعه اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارد و نیز تاثیر آن بر کشورها و افراد انکارناپذیر است. از این لحاظ که به ابزاری برای مواجه با چالش بی‌سوادی و فقر تبدیل خواهد شد.»

 او در ادامه افزود: «افریقا و جهان عرب هردو جمعیتی جوان دارند که ارتباطشان هرروز بیشتر از قبل به یکدیگر نزدیک می‌شود و بخش نشر دارای پتانسیل‌های قابل توجهی برای کمک به توسعه پایدار است.»

طبق داده‌های ارائه شده توسط اتحادیه ناشران بین‌الملل، 60 درصد از جمعیت افریقا، زیر 24 سال سن دارند که جمعیت جوان و پذیرای تکنولوژی با همه ابعاد آن محسوب می‌شوند و ارتقاء و تقویت بخش چاپ و نشر بازار کتاب موضوع حیاتی و مهمی در این میان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها