چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
موفقیت جدید برای انتشارات کتاب هری پاتر

انتشارات بلومسبری در گزارش سالیانه خود از افزایش فروش کتاب ‌های آکادمیک و تخصصی در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات بلومسبری در گزارش سالیانه خود از افزایش فروش کتاب ‌های آکادمیک و تخصصی در حوزه‌های مختلف خبر داد. این انتشارات معمولاً در ماه فوریه گزارشی از میزان درآمدهای خود در حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند.
 
در این گزارش آمده است سال گذشته در حوزه فروش کتاب‌های تخصصی و آکادمیک حدود 13درصد رشد وجود داشته است. به گفته مسئولان بلومسبری در سال گذشته میزان درآمد کلی افزایش مختصری داشته است ولی در حوزه کتاب‌های تخصصی افزایش محسوس بود.
 
بر اساس داده‌های ارائه شده توسط انتشارات انگلیسی فروش کتاب‌های علمی و تخصصی در سال 2018 نسبت به یک سال قبل از آن بیش از 3 میلیون پوند افزایش داشته است و این رقم در حالی است که میزان درآمد کلی انتشارات از 161 میلیون پوند تنها با افزایش یک میلیونی به 162 میلیون رسیده است.
 
انتشارات بلومسبری انگلیس به خاطر چاپ کتاب‌های مجموعه داستان هری پاتر و مدرسه جادوگری در جهان از شهرت خاصی برخوردار شده است. چندی پیش این انتشارات انگلیسی در خبری اعلام کرده بود که قصد دارد  از این پس کمتر روی عناوین داستانی مشهور خود تکیه خواهد کرد و روی حوزه‌های دیگر به خصوص بخش کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی تمرکز خواهد کرد.
 
مسوولان انتشارات بلومسبری گفته بودند که درآمد حاصل از فروش هری پاتر به اندازه‌ای بوده است که این انتشارات قدرت ورود به بخش‌های تخصصی و علمی را دارد.
 
نایجل نیوتن مدیر اجرایی انتشارات بلومسبری گفت: در حال حاضر بخش کوچکی از درآمدشان به خاطر فروش کتاب‌های الکترونیک و آکادمیک است. انتشارات باید به یک سطح تعادل برسد و روی کتاب‌های علمی نیز کار کند.
 
نیوتن عنوان کرد: مهم ترین هدف انتشارات برای تقویت بخش دانشگاهی خود بالا بردن اعتبار و استحکام جایگاه خود در بین ناشران دانشگاهی دیگر کشور انگلیس است.
 
انتشارات انگلیسی سال گذشته در مراسمی باشکوه بیستمین سالگرد چاپ داستان‌های هری پاتر را جشن گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها