چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
جایزه کتاب مستند اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان راه‌اندازی شد

اتحادیه ناشران آلمان یکی از قدیمی‌ترین جوایز ادبی در جهان را دارند ولی اعلام کرده‌اند قصد دارند از امسال جایزه کتاب مستند را نیز به فعالیت‌های خود اضافه کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان اعلام کرده است از امسال اولین جایزه کتاب‌های مستند خود را برگزار خواهد کرد. قرار است طی مراسمی در تاریخ 16 ژوئن سال 2020 بهترین کتاب مستند سال کشور آلمان اعلام شود.
 
بر اساس این گزارش کتاب برگزیده باید به زبان آلمانی منتشر و درباره موضوعات اجتماعی نوشته شده باشد. بنیاد بانک دویچه آلمان حامی مالی این جایزه است.
 
برگزارکنندگان این جایزه می‌گویند در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای جهان به سمت انتشار کتاب‌های مستند روی آورده‌اند و انگیزه آنها از راه‌‌اندازی چنین جایزه‌ای همراهی با این جریان است.
 
اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان پیش از این جایزه کتاب داستانی آلمان را داشت که با 173سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین جوایز ادبی در سراسر جهان است. این جایزه هر ساله در ماه اکتبر به برندگانش اعطاء می‌شود.
 
بخش رسانه‌ای اتحادیه ناشران آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده است هدفش از چنین جایزه‌ای ایجاد انگیزه برای انتقال دانش، عقاید و مباحث عمومی در سطح جامعه است. هفت نفر شامل اساتید دانشگاه آلمانی، منتقدان و ناشران برای داوری این جایزه انتخاب می‌شوند که قرار است اسامی آنها در نوامبر امسال اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها