پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
سرویس داستان نویسی آمازون تعطیل می شود

آمازون اپلیکیشن استوری خود را در سال 2015 برای انتشار داستان‌ها و نوشته‌های کاربرانش راه‌اندازی کرده بود ولی حالا خبر تعطیلی آن شوک بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، شرکت آمازون با ارسال ایمیلی به کاربران خود از تعطیلی سرویس داستان نویسی خود خبر داد. آمازون اپلیکیشن استوری خود را در سال 2015 برای انتشار داستان‌ها و نوشته‌های کاربرانش راه‌اندازی کرده بود. کاربران این سایت را معمولاً نویسندگان کمتر مشهور تشکیل می‌دهند که به کمک آمازون می‌توانند داستان‌های خود را منتشر کنند و به فروش برسانند.
 
آمازون در این ایمیل به کاربرانش گفت است قبل از تاریخ 30 ژوئن سال جاری داستان‌های خود را بارگزاری کنند چون بعد از این تاریخ دسترسی به حساب کاربری نویسندگان دیگر ممکن نخواهد بود.
 
آمازون علت خاصی برای تصمیم به تعطیلی سرویس داستان نویسی خود ارائه نکرده است ولی ظاهراً این تصمیم آمازون باید با رسوایی اخیرش در تقلبی بودن داستان‌های منتشر شده در این سایت ارتباط داشته باشد.
 
دزدی ادبی نویسنده برزیلی در سایت آمازون رسوایی بزرگی برای این سایت و خدمات مربوط به کتاب‌های الکترونیک این شرکت به همراه داشته است. کریس سیرویا نویسنده برزیلی این سرویس به دزدی ادبی متهم شد که اولین بار با کپی کردن نوشته‌های رمان کورتنی میلان به نام جنگ دوکس مشخص شد.
 
بسیاری از کاربران آمازون این اقدام نویسنده برزیلی را محکوم کردند و حتی هشتکی برای دزدی ادبی در آمازون (CopyPastCris) ایجاد کردند. مسئولان آمازون بعد از این رسوایی تحقیقات گسترده‌ای در نوشته‌ها و داستان‌های منتشر شده در سرویس‌ آنلاین این شرکت آغاز کردند که 95 کتاب از 43 نویسنده تقلبی شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها