یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
رسوایی سرویس داستان نویسی آمازون

بعد از شناسایی دزدی ادبی یکی از نویسندگان سرویس داستان آمازون این شرکت تصمیم گرفته الگوریتمی خاص برای شناسایی اینگونه دزدی‌ها ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، دزدی ادبی نویسنده برزیلی در سایت آمازون رسوایی بزرگی برای این سایت و خدمات مربوط به کتاب‌های الکترونیک این شرکت به همراه داشته است. کریس سیرویا نویسنده برزیلی این سرویس به دزدی ادبی متهم شده است که اولین بار با کپی کردن نوشته‌های رمان کورتنی میلان به نام جنگ دوکس مشخص شد.
 
بسیاری از کاربران آمازون این اقدام نویسنده برزیلی را محکوم کردند و حتی هشتکی برای دزدی ادبی در آمازون (CopyPastCris) ایجاد کردند. مسئولان آمازون بعد از این رسوایی تحقیقات گسترده‌ای در نوشته‌ها و داستان‌های منتشر شده در سرویس‌ آنلاین این شرکت آغاز کردند که 95 کتاب از 43 نویسنده تقلبی شناخته شد.
 
مسئولان آمازون بعد از شناسایی دزدان ادبی اعلام کردند قصد دارند تجدید نظر اساسی در نحوه خدمات دهی بخش داستانی خود کنند. ظاهراً آمازون نرم افزاری برای این منظور خریداری کرده است که نوشته‌های کپی شده را تشخیص می‌دهد.
 
نورا رابرتس نویسنده آمریکایی خالق آثاری مثل شهر بیگناه، پیمان خون و سنگ شیطان یکی از نویسندگانی است که کتاب‌های الکترونیک او در آمازون از فروش بالایی برخوردار است.
 
رابرتس چند هفته پیش دادخواستی تسلیم دادگاه ایالتی کالیفرنیا برای دزدی ادبی نوشته‌هایش توسط سیرویا کرده است. گفته می‌شود سیرویا در نوشته‌هایش از 9 کتاب و داستان رابرتس کپی کرده است.
 
مسئولان آمازون اعلام کرده‌اند قصد دارند الگوریتمی برای شناسایی دزدی‌های ادبی طراحی کنند که هزینه‌ بسیاری برای سرویس داستان نویسی این شرکت به همراه خواهد داشت. البته این هزینه‌ها برای شرکتی که سال گذشته نزدیک به 11 میلیارد دلار سود داشت مبلغ زیادی نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها