یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
«داستان‌های خانوادگی از تهران» به زبان انگلیسی منتشر شد

اخیرا کتابی تحت عنوان «داستان‌های خانوادگی از تهران» نوشته منیژه بدیع‌الزمانی در امریکا و به زبان انگلیسی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ویلج‌نیوز- کتابی  با عنوان «داستان‌های خانوادگی از تهران» به قلم منیژه بدیع‌الزمانی از سوی انتشارات باوکر در 186 صفحه به زبان انگلیسی منتشر شده که نویسنده در آن به بازگویی خاطرات دوران کودکی خود در تهران و توصیف زندگی و خانه قدیمی پدربزرگش در محله بازار بزرگ تهران که در آن سه نسل از خانواده‌اش در کنار یکدیگر در صلح و آرامش می‌زیسته‌اند پرداخته است.

 نویسنده در این کتاب که در تاریخ 5 آوریل منتشر شده با لحنی به شدت صمیمانه به بازآفرینی فضای حاکم بر تهران دهه 40 و 50 میلادی، زمانی که خانم بدیع‌الزمانی قبل از مهاجرتش به امریکا در آن دوره زندگی می‌کرده، پرداخته و حال و هوای تهران را در آن سال‌های آمیختگی سنت و مدرنیته، خانواده شگفت‌انگیز، دایره دوستان و تاثیر آن‌ها را بر کیفیت زندگی‌ خود، برای خوانندگان انگلیسی‌زبان آشکار کرده است.

او در داستان‌های این کتاب که پر است از شوخ‌طبعی و گاه غم و اندوه، هم‌چنین بر تفاوت‌های فرهنگی بین ایران و امریکا و مشکلات مشترک سالخوردگی، زمانی که پس از گذشت 40 سال برای مراقبت از مادر پیر خود به تهران بازمی‌گردد تمرکز کرده است.

 منیژه بدیع‌الزمانی متولد و بزرگ ‌شده تهران است. او در دهه 40 میلادی برای ادامه تحصیل از تهران به اهایو، در شرق امریکا می‌رود و پس از اتمام دوران دبیرستان به تهران باز می‌گردد و در رشته ادبیات انگلیسی در مقطع فوق لیسانس فارغ‌التحصیل می‌شود. او پس از ازدواج دوباره به امریکا مهاجرت می‌کند و اکنون به همراه خانوده‌اش در روستایی در امریکا با نام پین ریدج زندگی می‌کند و همچنان به مراسم و سنت‌های ایرانی خود پایبند است و آن‌ها را گرامی‌ می‌دارد. یکی از داستان‌هایی که او در این کتاب آورده درباره روز سیزده‌بدر است که همه فامیل در خانه بزرگ عمویش دور هم جمع می‌شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها