پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
​برنده جایزه خوانش کتاب کودکان استرالیا معرفی شد

کارلی نوجنت، نویسنده استرالیایی برای کتاب «کاشفان کاووس» موفق شد جایزه خوانش کتاب کودکان سال 2019 را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوکس‌اند‌ پابلیشینگ- کارلی نوجنت، نویسنده استرالیایی با کتاب «کاشفان طاووس» موفق شد از بین 6 نامزد نهایی که برای دریافت این جایزه در ماه فوریه انتخاب شده بودند به عنوان برنده نهایی جایزه 3 هزار دلاری خوانش کتاب کودکان سال 2019  انتخاب و معرفی شود.

هیئت داوران این جایزه در توصیف اثر برگزیده گفتند «کتاب «کاشفان طاووس» داستان دلگرم‌کننده‌ای دارد که همه گروه‌های سنی از خواندن آن لذت خواهند برد. نویسنده این اثر، طیف گسترده‌ای از موضوعات از قبیل تهدید، فروپاشی خانوده، بیماری ذهنی، مراقبت‌های کودک، پذیرفتن فرزند، مرگ، دوستی، اعتماد و تعلق را با چنان لحن لطیف و استادانه‌ای در متن گنجانده که درک مقصود آن‌ها برای کودکان دشوار، آموزشی و قضاوت‌گونه به نظر نمی‌رسد. شخصیت‌های این کتاب آن قدر به دنیای واقعی نزدیک هستند که بعد از که خواندن کتاب دلتنگشان خواهید شد.»

جایزه خوانش کتاب کودکان که از سال 2014 و با هدف شناساندن نویسندگان نوقلم استرالیایی کتب کودکان پایه‌گذاری شده به آن دسته از کتاب‌های حوزه کودک در استرالیا جایزه می‌دهد که کودکان دوست داشته باشند آن‌ها را بخوانند و نویسندگان آن‌ها بیشتر از 3 کتاب کودک برای گروه سنی 5 تا 12 سال منتشر نکرده باشند.

سال گذشته میلادی جو سندهو با کتاب «تارین ماموت‌‌ها» برنده جایزه خوانش کتاب کودکان در سال 2018 شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها