جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
دلایل مجله فوربس برای نوشتن اولین کتاب

مجله مشهور فوربس چهار دلیل برای افراد مشاغل مختلف آورده است تا شروع به نوشتن اولین کتاب‌شان کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فوربس، برای نویسنده‌های تازه‌کار نوشتن اولین کتاب همیشه آنقدر سخت بوده که ترس از نوشتن مانع انجام آن می‌شود ولی مجله فوربس چهار دلیل آورده است که این ترس نباید وجود داشته باشد. این مجله اعتقاد دارد در نوشتن اولین کتاب‌تان اصلاً نباید تردید داشته باشید و به خاطر همین چهار دلیل ذکر کرده است که می‌تواند برای هر نویسنده تازه‌کاری مفید باشد:
 
1. ادامه شغل‌تان به اولین مرحله بستگی دارد.
نوشتن اولین کتاب شاید کمی سخت باشد ولی سوخت اولیه محسوب می‌شود. اگر بخواهید وارد رشته جدیدی شوید یک کتاب می‌تواند ساده ترین راه برای ارتباط با داده ها و اطلاعات جدیدی باشد که در این رشته وجود دارد. پس نگران نباشید اولین کتاب هر کتابی باشد اهمیت ندارد چون شما بعد از کتاب‌های چندم درباره رشته مورد نظر قضاوت خواهید کرد. در مورد کتاب خودتان نیز وضع به همین گونه است. هیچ کس درباره کتاب اول قضاوت نمی‌کند.
 
2.  در حال تولید اعتبار هستید.
مطمئن باشید اولین کتابی که به نام شما منتشر می‌شود همان چیزی است که دیگران انتظار دارند بخوانند. آنها از نوشته‌های شما لذت خواهند برد و این مسئله را قبل از هرکسی باید خودتان درک کنید. اگر این مسئله را درک کنید که حتی اگر با یک مخاطب می‌توانید یک کتاب موفق بنویسید مطمئن باشید که سریع تر شروع به نوشتن کتاب خواهید کرد.
 
3. کتاب مثل کارت ویزیت است.
کتاب همیشه پنجره‌ای به روی فرصت‌های جدیدی است که همگان در انتظار آن هستند. اگر درونتان پر از ارزش‌ها و اطلاعات ارزشمند است بهتر است این اطلاعات را با دیگران در میان بگذارید تا خودتان را معرفی کنید و این فرصت ها را برای خود ایجاد کنید. مطمئن باشید مخاطبان با خواندن کتاب به نویسنده اعتماد خواهند کرد.
 
4. کتاب دروازه‌ای به سوی موفقیت است.
در هر شغلی که هستید نوشتن یک کتاب موجب بالا بردن سطح و ارتقای شغلی خواهد شد. همانطور که گفته شد حتی یک وب سایت نمی‌تواند به اندازه یک کتاب اعتماد مشتری‌ها را جلب کند. وقتی مشتری‌ها ببینند شما در حوزه تخصصی خود کتاب نوشته‌اید به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و در حقیقت شما را به چشم یک متخصص خواهند دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها