شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
جایزه توربر برای طنز امریکایی برنده‌اش را شناخت

پاتریشیا لاکوود، شاعر امریکایی جایزه توربر سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت این جایزه - «بابای روحانی» که به نوعی زندگی‌نامه لاکوود محسوب می‌شود و از سوی نیویورک‌تایمز به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر سال ۲۰۱۷ شناخته شد، موفق به کسب جایزه طنز امریکا شد.

جایزه توربر برای طنز امریکایی روز پنجم دسامبر ۲۰۱۸ در جریان یک عصر فراموش‌نشدنی در اوهایو با حضور سه فینالیست این جایزه به پاتریشیا لاکوود رسید.

در «بابای روحانی» پاتریشیا لاکوود، پدر-گِرِگ مثل هیچکدام از کشیش‌های کاتولیکی که تا به حال دیده‌اید نیست.  مردی که با شورت بوکسورها می‌گردد و عاشق فیلم‌های اکشن است. دخترش پاتریشیا با خاطرات کودکی خود مثل سفر شکاری خانوادگی شوم، تحصن در یک کلینیک سقط جنین که پدرش در آن دستگیر شد و حضور در یک گروه جوانان کاتولیک دست به گریبان است. وقتی بحرانی غیرمنتظره او و همسرش را پس از سال‌ها به منطقه پدری‌اش بازمی‌گرداند، گذشته و حالِ پاتریشیا با هم درگیر می‌شوند.

چرخش لاکوود از کمیک تا عمیقا جدی، تعادل میان هویتی که دشوار به دست آمده و وزن خانواده و سنت را بررسی می‌کند.



پاتریشیا لاکوود به عنوان برنده جایزه توربر، ۵ هزار دلار و یک مدال یادبود دریافت کرد.

جایزه توربر به یاد جیمز توربر، طنزنویس و کاریکاتوریست برجسته امریکایی هر سال به انتخاب بهترین کتاب طنز در امریکا می‌پردازد. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به دیوید سداریس، جان استوارت و دیوید راکوف اشاره کرد. همچنین فیروزه جزایری دوما نویسنده ایرانی امریکایی از فینالیست‌های این جایزه در سال ۲۰۰۵ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها