پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
روسیه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب دوحه

بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب دوحه با میزبانی روسیه به عنوان میهمان ویژه امروز در شهر دوحه کشور قطر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه الجزیره-بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب دوحه امروز پنجشنبه(8 آذرماه) در مرکز همایش و نمایشگاه دوحه قطر با شعار «دوحه معرفت و وجدان» گشایش می‌یابد و تا 17 آذرماه به فعالیت‌های خود ادامه ‌خواهد داد.

امسال 427 انتشاراتی از 30 کشور عربی و غیرعربی زیر نظر وزارت فرهنگ و ورزش دوحه به عرضه بیش از 120 هزار عنوان کتاب خواهند پرداخت.

امسال همچنین قرار است 272 فعالیت مختلف شامل 25 کنفرانس فرهنگی و 28 کارگاه متنوع همراه با شب‌های شعر با مشارکت شاعران عربی و قطری در این دوره از نمایشگاه برگزار شود.

به مناسبت سال فرهنگی قطر_روسیه در سال 2018، روسیه به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

صلاح‌‌بن غانم العلی، وزیر فرهنگ و ورزش قطر، استقبال از این دوره از نمایشگاه کتاب دوحه را استثنایی توصیف کرد و گفت «پیش‌بینی می‌شود که امسال به دلایل چندی از جمله اختصاص فضای بیشتری به این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته و سهولت در مشارکت و ورود انتشاراتی‌ها و کتاب‌های متنوع با استقبال گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته رو‌به‌رو شویم.»

سال گذشته بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران و غیبت عربستان و با شعار به سوی جامعه متفکر برگزار شد.

نمایشگاه کتاب دوحه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب خاورمیانه در سال 1972 برای اولین بار افتتاح شد و تا سال 2002 هر دوسال یک بار برگزار می‌شد و از آن زمان  تاکنون هرسال برگزار می‌شود و امروزه به نمایشگاهی جهانی با اعتباری بین‌المللی تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها