جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
عکس‌های منحصر به فرد کتابدار سوییسی از کتابخانه‌های جهان

توماس اینارد، کتابدار و عکاس سوییسی از زیبایی، تقارن و طرح‌های پیچیده کتابخانه‌های سراسر دنیا عکس گرفته و آن‌ها را در مجموعه زیبایی گردآوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - برای برخی افراد کتابخانه‌ها یک پناهگاه هستند و برای برخی دیگر یک مکان با سکوت ملال‌آور؛ اما برای توماس اینارد سوییسی کتابخانه‌ها مظهر زیبایی‌اند.

توماس اینارد که ۱۲ سال است به عنوان کتابدار و عکاس فعالیت می‌کند، عشق عمیق خود به کتابخانه‌ها را در اکانت اینستاگرمش concretelibraries@ گرد هم می‌آورد.

او می‌گوید: «کتابخانه‌ها بازنمایی ملموس، فیزیکی و ماندگار دانش بشر هستند. آنها برای اشتراک‌گذاری و در دسترس قرار دادن اطلاعات ساخته می‌شوند، برای تقویت جامعه، تشویق به سهیم شدن در ایده‌ها و دعوت از همه برای کمک به این گنجینه دانش.»

اینارد از ساختمان‌ کتابخانه‌های سراسر دنیا عکاسی کرده، از شهر خودش تورنتو تا آکسفورد انگلستان و دیترویت ایالات متحده. تاکنون از ۳۵ کتابخانه دیدن کرده و یک لیست از ۳۱۰ کتابخانه دارد که امیدوار است بتواند در آینده ببیند و از آنها عکاسی کند.

علاقه اینارد به معماری کتابخانه‌ها به موازات تمرینات عکاسی‌اش پیش رفت. او در حالی که در کتابخانه موسسه فدرال سوییس در لوزان کار می‌کرد، در جریان ساخت یک مرکز آموزشی جدید قرار داشت که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. او به عنوان بخشی از تحقیقات خود، از مکان‌های دیگر هم بازدید کرد، از جزئیات منحصر به فرد در طراحی آنها عکاسی کرد و به تدریج مجذوبشان شد. او می‌گوید: «همان‌طور که از آن کتابخانه‌ها دیدن می‌کردم، عکس‌های بیشتر و بیشتری می‌گرفتم و به خاطر زیبایی منحصر به فردشان بیشتر به آنها علاقمند می‌شدم.»

او در ادامه افزود: «سعی می‌کنم از تقارن استفاده کنم و توجه ویژه‌ای به هماهنگ‌سازی عکس‌ها با برجسته کردن حس مقدس‌گونه این فضاها داشته باشم.»

اینارد کتابخانه‌ها را سمبل «مکان‌هایی برای گردهمایی افراد» می‌داند. به عقیده او: «کتابخانه‌ها مبتنی بر مشارکت افرادند؛ آنها نمی‌توانند بدون کاربران، جامعه و البته کتابداران و کارکنان کتابخانه که قطعا کارشان بسیار بیشتر از مهر زدن به کتاب‌هاست، وجود داشته باشند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها