چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
اتحاد نویسندگان مشهور برای مقابله با یک معضل محیط زیستی

۵۰ نویسنده و ناشر بریتانیایی به کمپینی که لورن سنت جان، نویسنده مشهور انگلیسی برای مبارزه با آلودگی اقیانوس‌ها به راه‌انداخته بود، پیوستند تا به حل این معضل محیط زیستی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - ۵۰ نویسنده کتاب کودک از جمله مایکل مورپرگو، کوئنتین بلیک و ژاکلین ویلسون گرد هم آمدند تا از فعالان صنعت نشر بخواهند با کنار گذاشتن پلاستیک، به نجات اقیانوس‌ها کمک کنند.

کمپین «نویسنده‌های طرفدار اقیانوس‌ها» از سوی لورن سنت جان، داستان‌نویس برنده جایزه بلو پیتر راه‌اندازی شده است. سنت جان این پروژه را آغاز کرده تا از ناشران، کتابفروشان و خوانندگان بخواهد به کاهش پلاستیک‌هایی که به اقیانوس‌ها ریخته می‌شوند، کمک کنند. او می‌گوید: «صدها کتابفروشی در بریتانیا وجود دارد که از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند. به این فکر کردم که اتحاد نویسندگان، به ویژه آنهایی که درباره طبیعت می‌نویسند و دغدغه محیط زیست را دارند، می‌تواند یک صدای واحد تشکیل دهد. و اگر ناشران، فستیوال‌های ادبی و برخی از خوانندگان نیز به ما ملحق شوند، با همدیگر می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.»

مورپرگو نویسنده کتاب‌هایی نظیر «چرا وال‌ها آمدند» و «اسب جنگی» اضافه می‌کند: «بزرگ‌ترین ضعفی که ما داریم و مهم‌ترین اشتباهی که مرتکب می‌شویم این است که جهان را نادیده می‌گیریم و آن را به مخاطره می‌اندازیم. این یک منبع متناهی و محدود است و ما باید این را به خاطر داشته باشیم. اگر آن را نابود کنیم خودمان نابود می‌شویم. ساده است.»

تاکنون ناشرانی هم به این کمپین پیوسته‌اند و متعهد شده‌اند که از کیسه‌های پلاستیکی، لیوان‌های یک‌بار مصرف و بطری‌های آب استفاده نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها