سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
​مثنوی پرفروش‌ترین اثر نمایشگاه کتاب قاهره !

در حالی‌که سه روز بیشتر از افتتاح چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره نمی‌گذرد، ترجمه «مثنوی معنوی» شاهکار مولانا، پرفروش‌ترین اثر ترجمه‌ای این نمایشگاه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوابه النیوز- طبق گزارشی که دیروز (9 بهمن‌ماه) منتشر شده، غرفه انتشارات مرکز ملی ترجمه در نمایشگاه کتاب قاهره، شاهد استقبال کم‌نظیری از سوی بازدیدکنندگان از سراسر جهان بوده و  چاپ پنجم ترجمه عربی «مثنوی معنوی» اثر ماندگار مولوی، بالاترین فروش را در میان کتاب‌های این غرفه در سه روز نخست نمایشگاه داشته است.

از کتاب‌های دیگری که فروش بالایی تا به حال داشته‌‌اند می‌توان به؛ «رمان‌های عربی معاصر» نوشته آنستازیا فالاسوبولس، «درک بحران ایران و آمریکا» نوشته فیلیس بنیس، «جهان همچون اراده و تصویر» نوشته شوپنهاور، «تقلید و امپراطوری: دنیای جدید، اسلام و هویت‌های اروپایی» نوشته باربارا فوکس و کتاب‌های ادوارد سعید اشاره کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون بیش از 500 هزار نفر در گروه‌های مختلف سنی از نمایشگاه کتاب قاهره بازدید کرده‌اند و فروش کتاب‌ها 16 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وزارت فرهنگ مصر تاکید کرد که امسال نمایشگاه کتاب قاهره این آمادگی را دارد تا میزبان 5 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان باشد.

چهل‌و‌نهمین نمایشگاه کتاب قاهره 27 ژانویه (7 بهمن‌ماه) افتتاح شده و تا 10 فوریه (20بهمن‌ماه) میزبان کتاب‌دوستان خواهد بود. الجزایر مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بوده و «قدرت نرم ... چگونه؟» شعار امسال نمایشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها