شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره افتتاح شد

چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، دیروز (6 بهمن‌ماه) با حضور مقامات بلندپایه مصری افتتاح شد. کشور مهمان این دوره از نمایشگاه الجزایر بوده و شعار آن «نیروهای نرم.... چگونه؟» انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از الیوم السابع - چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، بعد‌الظهر دیروز با حضور ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ مصر،  خالد العنانی، وزیر امور آثار باستانی مصر و جمعی از مسئولین، شخصیت‌های برجسته و ناشرین از کشورهای مختلف عربی و خارجی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه یک فیلم محصول مشترک روسیه و مصر با عنوان «لبخند بزن، تو در مصر هستی» در کنار دیگر فعالیت‌های افتتاحیه به منظور تقویت روابط میان روسیه و مصر به نمایش درآمد. این فیلم  قرار است بعدا به صورت هم‌زمان در سینماهای مصر و روسیه اکران شود.

خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش و جوانان مصر که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، اظهار کرد: «چهل‌و‌نهمین دوره نمایشگاه کتاب قاهره، شاهد مشارکات گسترده‌ و ممتازی خواهد بود و انتخاب الجزایر به عنوان میهمان افتخاری این دوره، اقدامی سودمند و موفقیت‌آمیز بوده است»

این نمایشگاه از امروز (7 بهمن‌ماه) ساعت 10 صبح به وقت محلی به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند و میزبان بازدیدکنندگان از سراسر جهان خواهد بود و قرار است مراسم بزرگداشتی نیز برای موسی صبری، رمان‌نویس شهیر مصری برگزار شود. موسی صبری چندی پیش درگذشت. همچنین همایش‌ همکاری‌های‌ فرهنگی مشترک بین چین و مصر در زمینه ادبیات و نشر از دیگر برنامه‌های روز اول نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره خواهد بود.

 امسال، الجزایر به عنوان میهمان افتخاری در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و عبدالرحمن الشرقاوی، شاعر فقید مصری، به عنوان شخصیت سال این دوره از نمایشگاه برگزیده شده است. شعار امسال نمایشگاه کتاب قاهره «نیروهای نرم.... چگونه؟» انتخاب شده است.

چهل‌و‌نهمین نمایشگاه کتاب قاهره در روز 10 فوریه( 20بهمن‌ماه) به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها