دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
نویسنده ایرانی با کتاب جدیدش خشم جامعه یهودیان را برانگیخت

گلبرگ باشی، استاد ایرانی الاصل دانشگاه پیس آمریکا کتابی برای کودکان فلسطینی نوشته که خشم جامعه یهودیان نیویورک را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک‌پست، انتشار کتابی با عنوان «P is for Palestine» برای کودکان فلسطینی خشم جامعه یهودیان آمریکا را برانگیخته است. بسیاری از یهودیانی که در نیویورک زندگی می‌کنند، از طریق پست‌های فیس‌بوکی اعتراض خود را به انتشار این کتاب اعلام کرده‌اند.یهودیان اعتقاد دارند این کتاب با اهداف سیاسی نوشته شده است و نباید چنین کتابی در کشوری مانند آمریکا منتشر شود.

گلبرگ باشی، استاد تاریخ دانشگاه پیس و عضو موسسه مطالعات ایران این اتهامات را رد کرده و می‌گوید: «به نظرم اشاره کردن به ظلم‌های رژیم صهیونیستی در این کتاب نمی‌تواند دلیل سیاسی بودنش باشد.»

وی گفت: «این کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان فلسطین است و مشابه این کتاب در بسیاری از کشورهای دنیا پیدا می‌شود.»

گلبرگ ایرانی در سال 1974 میلادی در شهر اهواز به دنیا آمده و در کودکی به سوئد مهاجرت کرده است. او در حال حاضر ساکن آمریکا بوده و در دانشگاه‌های چون راتگرز و پیس در کرسی ایران‌شناسی تدریس می‌کند. او می‌گوید قصد دارد کتابی مشابه به زبان فارسی منتشر کند.

بسیاری از یهودیانی که در مراسم رونمایی کتاب شرکت کرده بودند، گفتند که  هیچ محتوای ضد یهودی در کتاب پیدا نکردند. اما یکی از اعتراض کنندگان به انتشار کتاب می گوید: «نویسنده بارها در وبلاگ خود مطالب مختلفی در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده است.»

در این کتاب که تصویرگری آن بر عهده گلرخ نفیسی، دیگر ایرانی ساکن آمریکا بوده، تصاویری از خانواده‌های فلسطینی به چشم می‌خورد که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند.
معترضان می‌گوید در کتاب تصاویر و مطالبی درباره انتفاضه فلسطین آورده شده که خلاف واقع است. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    آفرین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها