سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
«زیبای وحشی» فیلیپ پولمن، کتاب سال واترسونز شد

جدیدترین رمان فیلیپ پولمن، که در آن نویسنده به دنیای نیروی اهریمنی‌اش بازگشته، عنوان کتاب سال واترسونز در سال 2017 میلادی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بی‌بی‌سی، «زیبای وحشی» عنوان جلد نخست سه‌گانه «کتاب گرد و غبار» از فیلیپ پولمن، نویسنده مطرح بریتانیایی است که 17 سال پس از چاپ سه‌گانه مشهور وی «نیروی اهریمی‌اش» منتشر شد.

این کتاب که در ماه اکتبر سال جاری وارد بازار شد، توانست جایزه «کتاب سال واترسونز» را برای نویسنده 71 ساله به ارمغان بیاورد. کتابفروشی زنجیره‌ای واترسونز، هر سال کتاب‌های برجسته‌ای را که بیش از همه مورد پیشنهاد و فروش قرار می گیرند را نامزد دریافت این جایزه می‌کند.

پولمن پس از دریافت این خبر، کتاب‌فروش‌ها را بخش ضروری و جدایی‌ناپذیر مجموعه دنیای کتاب و مهم‌ترین راه ارتباطی ناشر و مردم‌ دانست و گفت که بسیار خوشحال است که توانسته از یک کتابفروشی جایزه بگیرد. او گفت: «این روزها فشار انواع تغییرات دیجیتالی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دنیای کتاب را مانند دیگر حوزه ها مجبور به تحول سریع‌ می کند. اما من نمی‌توانم روزی را پیش‌بینی کنم که سرزدن به کتاب‌فروشی یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی نباشد.»

«زیبای وحشی» جلد اول سه‌گانه «کتاب گرد و غبار» است که در آن مالکوم، آلیس و لایرا به زندگی بزرگسالان قدم گذاشته‌اند و سفری را آغاز کرده‌اند که ناشناخته‌تر و تاریک‌تر از پیش است. پولمن معتقد است تاریکی فضا در سه‌گانه دومش تا حدودی به این خاطر است که دنیا پس از «سپیده شمالی» که در 1995 میلادی منتشر شد، بسیار تغییر کرده و خود نویسنده هم همینطور.

فهرست کوتاه کتاب‌هایی که نامزد دریافت جایزه کتاب سال واترسونز شده بودند به این شرح است:

- «داستان‌های شب برای دختران یاغی» از النا فویلی و فرانچسکو کاوالو
- «سا‌یه‌های شکم‌سیر» از فرانسیس هاردینگ
- «کلمات از دست رفته» از رابرت مکفرلین و جکی موریس
- «زیبای وحشی: جلد اول کتاب گرد و غبار» از فیلیپ پولمن
- «لینکلن در باردو» از جورج ساندرز
- «آقای لیر: زندگی هنری و بی‌معنی» از جنی اوگلو
- «حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد: تاریخچه مختصری از کاپیتالیسم» از یانیس واروفاکیس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها