یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
نام کتاب جدید رئیس اخراج شده اف‌بی‌آی مشخص شد

جیمز کومی که چندی پیش در پی افشاگری علیه رئیس جمهور آمریکا از اف‌بی‌آی اخراج شد، دست به نگارش کتابی در مورد خاطراتش زده، که بالاخره عنوان آن علنی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بیزینس اینسایدر، «وفاداری زیاد: حقایق، دروغ‌ها و رهبری» عنوان کتاب افشاگرانه جیمز کومی است که پس از رسیدن دونالد ترامپ به قدرت از اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا) اخراج شد.
 
وقتی کومی از اف‌بی‌آی اخراج شد، ساکت نماند و از برخی رازهای رئیس‌جمهور فعلی آمریکا پرده برداشت. او در آغاز گفت ترامپ از او درخواست کرده بود درباره مشاور امنیتی سابقش تحقیقی انجام نشود.

بلافاصله پس از اخراج وی ناشران و خبرنگاران گمانه‌زنی کردند که او کتابی درباره اتفاقات اخیر می‌نگارد. کومی با پیشنهادهای زیادی برای انتشار کتاب خاطراتش پس از اخراج از اف‌بی‌آی روبه‌رو شد و حتی رقم‌های بالایی به او پیشنهاد شد. خود وی در آغاز میلی به انجام این کار نداشت اما پس از مدتی اعلام کرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
نیویورک‌تایمز در این باره نوشته: «کتاب قرار نیست خاطرات زندگی کومی را بیان کند، بلکه از تجربیات او در دوران کاری‌اش پرده برمی‌دارد؛ لحظاتی که زندگی و تصمیمات او را به چالش کشیده‌اند. به عنوان نمونه او از تصمیم خود برای جستجو در ایمیل‌های هیلاری کلینتون هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و افشای دخالت روسیه در نتایج انتخابات سخن خواهد گفت.»
 
او در زمان حضور خود در وزارت دادگستری آمریکا مسئول تحقیقات مهمی بوده است و در زمان جورج بوش نیز با کاخ سفید مشکلات زیادی داشت. کومی نقش مهمی در انتخابات سال 2016 آمریکا ن داشت و با برملا کردن ایمیل‌های خانم کلینتون موجب شد بسیاری از رأی‌دهنگان از او رو برگردانند. البته خود او می‌گوید بسیار متأسف است که اقدام وی باعث تغییر نتیجه در انتخابات شد.
 
کتاب جیمز کومی در بهار 2018 منتشر خواهد شد. موضوع اصلی کتاب قطعا اخراج وی از اف‌بی‌آی و تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات خواهد بود. موضوعی که هنوز پرونده آن بسته نشده است. ترامپ نیز به دلیل تحقیقات وی در این زمینه او را از اف‌بی‌آی اخراج کرده بود. البته کتاب وی توسط مقامات دولتی بررسی خواهد شد، تا اطلاعات محرمانه‌ای را فاش نکند اما با این وجود حقایقی برملا می‌شود که مردم عادی از آن اطلاعی ندارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها