دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
​عجیب‌ترین عنوان کتاب سال بریتانیا انتخاب شد

جایزه‌ی دیاگرام که به عجیب‌ترین عنوان کتاب سال در بریتانیا تعلق می‌گیرد برنده‌ی سال ۲۰۱۷ خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مسافر هر روزه با بلیط تخفیف‌دار نگه‌دارنده‌ خوک» نوشته‌ی مایکلا گیلس توانسته جایزه‌ عجیب‌ترین عنوان کتاب سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند.
 
به نوشته‌ روزنامه‌ی گاردین، در زیر عنوان اصلی این کتاب یک عنوان فرعی نیز گذاشته شده که عبارت است از: «راهنمای توصیفی برای کسانی که زمان مهم‌ترین دارایی‌شان است.»
 
کتاب «مسافر هر روزه با بلیط تخفیف‌دار نگه‌دارنده‌ خوک» با احراز ۴۰ درصد از آراء توانست از میان نامزدهای دیگری که به مرحله‌ نهایی راه یافته بودند جایزه دیاگرام را از آن خود کند.
 
گیلس، نویسنده‌ این کتاب، با ابراز خوشحالی از انتخاب اثرش در این جایزه گفت «ناشر از من خواست عنوان کتاب را تغییر دهم و عنوان ملموس‌تری را جایگزین کنم اما خوشبختانه مدیریت ویراستاری که خیلی آدم باحالی بود تصمیم گرفت کتاب را با همین عنوان چاپ کند.»
 
گیلس که خود در زمینه‌ سلامت و بهداشت حیوانات تحقیق می‌کند بعد از اعلام نامش به عنوان برنده‌ جایزه‌ی دیاگرام گفت: «برای کسب این جایزه که ۴۰ سال است دایر است بیش از اندازه خوشحالم.»
 
هوراس بنت، نویسنده‌ خاطرات مجله‌ بوک‌سلر، نیز گفت در سال‌های قبل هم کتاب‌هایی با موضوع حیوانات این جایزه را به خود اختصاص داده بودند.برنده‌ی اولین دوره‌ی برگزاری این جایزه که سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی شده است به کتابی اختصاص یافت که درباره‌ی موش‌ها نوشته شده بود.

رئیس هیئت داوران جایزه‌ی دیاگرام گفته است «انتخاب کتاب مایکلا گیلس آخرین نظرسنجی قاطع  در یک دهه‌ی گذشته بوده است.» 
کتاب «اشتباهات سکه‌ ده‌دهی و قبل از آن اشتباهات رنینکس استرالیایی» نیز توانسته دومین رتبه را  با آراء ۳۲ درصد به خود اختصاص دهد.
 
جایزه‌ دیاگرام که از جوایز معتبر بریتانیا محسوب می‌شود از سال 1978 هر ساله برگزار می‌شود و هیئت داوران عجیب‌ترین عنوانی را که یک سال پیش منتشر شده انتخاب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها