چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
«بیوه سیاه» برنده جایزه ادبیات جنایی اسکاتلند شد

«کریس بروکمایر» با رمان معمایی هزارتوی «بیوه سیاه» جایزه یک هزار پوندی ادبیات جنایی «ویلیام مک‌ایلوانی» اسکاتلند را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «گاردین»، «بیوه سیاه» با داستانی معمایی بسیار پیچیده درباره مزاحمت‌های سایبری است؛ این رمان داستان پزشک جراحی را حکایت می‌کند که درگیر وبلاگ‌نویس ناشناسی شده است که جزئیاتی درباره تبعیض جنسی به هنگام جراحی‌های وی را بر روی اینترنت منتشر می‌کند.
 
این جایزه به افتخار «ولیام مک‌ایلوانی» نویسنده اسکاتلندی ملقب به پدربزرگ داستان‌های «تارتان نوآر» (گونه ادبی جنایی اسکاتلندی که وام گرفته از گونه آمریکایی این نوع رمان‌ها است) هر ساله به بهتری رمان جنایی اهدا می‌شود.
 
«جان اوکانل» منتقد نشریه «گاردین» درباره این رمان را نه تنها اثر  پر رمزوراز غنی از نظر سیاسی بلکه بسیار عمیق  دانسته است. هیات داوران نیز گفته‌اند که خواندن رمان «بروکمایر» که کنکاشی در حقیقت است همانند تماشای مسابقات شیرجه المپیک است؛ درست هنگامی که فکر می‌کنید داستان به پایان رسیده با چرخش زیبای دیگری مواجه می‌شوید.
 
«بیوه سیاه» هم‌چنین نامزد جایزه «خنجر طلایی» بود که در نهایت با پشت سر گذاشتن سه رقیب دیگر خود جایزه یک هزار پوندی آن را دریافت کرد.
 
برای دیدن اسامی دیگر نامزدها این‌جا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها