چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
سیاسی نویس سرخ‌پوست؛ برنده رمان سال کتابخانه کنگره امریکا

نویسنده رمان‌های «عشق پزشکی» و «کلبه جنگلی»(خانه به دوش) برنده جایزه کتابخانه کنگره برای رمان آمریکایی سال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه لوئیس اردریچ 5 سپتامبر و هم‌زمان با فستیوال ملی کتاب اهدا خواهد شد. این جایزه به نویسندگان منحصربه‌فرد با صدای پایدار که تجربه‌ای آمریکایی را به یدک می‌کشند، داده می‌شود. جان گریشام، تونی موریسون و دکترو برندگان سابق این جایزه ارزشمند هستند.

خانم اردریچ متولد 1954 در منطقه لیتل فالس مینه‌سوتا از پدری امریکایی-آلمانی و مادری سرخ‌پوست (قبیله سرخ‌پوستان Ojibwe) است که در طول سه دهه نویسندگی بیش از 14 رمان، مجموعه شعر، کتاب کودکان ،داستان کوتاه و غیر داستانی از خود بر جای گذاشته است. وی برنده جایزه کتاب ملی نیز در سال 2012 شد.

جیمز بیلینگتون کتابدار کنگره معتقد است وی چهره‌ای از خود به عنوان یکی از بومیان آمریکایی به تصویر کشیده است که تاکنون هیچ رمان‌نویس معاصر آمریکایی نتوانسته است بدان دست یابد. به گفته وی نثر تغزلی وی و مدیریت بر نثر زیبایش، یک جادوی واقعی است که افسانه‌های قبایل بومی Ojibwe را وارد دنیای مدرن کرده است.

برنده در مصاحبه‌ای ایمیلی پس از برنده شدن از «تجربه‌ای دیگر» سخن گفت و اینکه اولین تجربه کاری وی در مزرعه چغندر قند باعث شد تا بتواند به قدرت کلمات در ذهنش پی ببرد.

انتقادهای تند و تیز نویسنده در کتاب «کلبه جنگلی»(خانه به دوش) علیه عدالت آمریکایی بسیار مشهور است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها