یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
دختران سرباز: نبرد سه زن در خانه و جنگ

سه سرباز زن به مأموریت جنگی در افغانستان و عراق می‌روند و دوستی آن‌ها باهم، زندگی شخصی‌شان و مسائل خانوادگی‌شان تحت تأثیر این حادثه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سال 2001 که ارتش امریکا درگیر جنگ در افغانستان و عراق شد، تعداد سربازان زن ارسال‌شده برای انجام مأموریت‌های خارج از سرزمین زیاد شد و آنچه برای زنان سرباز در جنگ رخ داد با حوادثی که برای مردان رخ داد، کمی متفاوت بود.

فرهنگ مردانه و غالب در جنگ، به عنوان فرهنگی بیگانه خود را نشان داد و از قبل این رهگذر، زنان تجربیات خاصی پیدا کردند که «هلن تورپ» در کتاب «دختران سرباز: نبرد سه زن در خانه و جنگ» در قالب داستان سه زن بیان می‌کند.

یکی به گارد ملی ایندیانا می‌پیوندد و هنگام آموزش‌های نظامی با حملات تروریستی داخل خاک امریکا روبرو می‌شود، زن دوم سن و قدمتی بیشتر در گارد ایندیانا دارد و زن سوم هم با بمب جاده‌ای در عراق روبرو می‌شود.

آنچه هلن نوشته، گزارشی عمیق و زیبا از سه زن سرباز است که 12 سال در مسیر نظامی‌گری قدم برداشته و در خارج از خانه می‌جنگند و به دو نفر از آن‌ها دوباره به جنگ می‌روند و نفر سوم به خانه بازمی‌گردد.هر کدام از این سه زن در راهی متفاوت قدم می‌گذارند. در طول داستان روابط خانوادگی آن‌ها را می‌بینیم، همسرانشان را، دوستانشان را، فرزندانشان را که پس از جنگ می‌خواهند رابطه‌های عاطفی را همچنان زنده نگه‌دارند. ما همچنان در طول داستان می‌بینیم که چگونه کامیون یکی از سه زن (راننده کامیون جنگی) با مواد منفجره برخورد می‌کند و ...
او زنده می‌ماند اما زندگی‌اش کاملاً عوض می‌شود...

این کتاب در 416 صفحه توسط انتشارات اسکریبنر راهی بازار شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها