شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
جدیدترین رمان «اومبرتو اکو» درباره موسولینی،دوز و کلک‌های رسانه‌ای،شایعات و قتل

نویسنده ایتالیایی در آخرین رمان خود که به زبان انگلیسی در نوامبر 2015 راهی بازار می‌شود درباره موسولینی، دوز و کلک‌های رسانه‌ای وی، شایعات و قتل نوشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اومبرتو اکو در کتاب «شماره صفر» که توسط انتشارات هارویل سکر در 5 نوامبر منتشر می‌شود از برخورد نیروهای سیاسی که ایتالیا را از جنگ جهانی دوم بدین سو شکل داده‌اند، می‌گوید و رمان وی دو داستان را به هم وصل می‌کند: یکی درباره حادثه تیراندازی به موسولینی در دریاچه کومو در سال 1945 و دیگری درباره نویسنده‌ای بنام کولونا در میلان در سال 1992.

کولونا موافقت می‌کند تا با نام شخص دیگری خاطراتی را درباره یک روزنامه‌نگار بنویسد. این خاطرات در روزنامه‌ای نوشته می‌شود که از سوی یک نجیب‌زاده تأمین مالی می‌شود.

ناشر رمان می‌گوید: او تئوری‌های پارانوئید یک مدیر تحریریه را یاد می‌گیرد. او متقاعد شده است که جسد موسولینی شامل یک بدن دوبل بوده که بخشی از توطئه بزرگ فاشیستی بوده که برملا می‌شود. اما شاهد ماجرا؟ او در حال کار روی این موضوع است.

ناشر رمان جدید را یک قصه‌گویی استادانه ارزیابی می‌کند که ادامه نوشته «قبرستان پراگ»، داستانی مربوط به اروپای قرن 19؛ است. این کتاب در فهرست فینال جایزه کتاب رمان خارجی ایندیپندنت قرار گرفت و نسخه انگلیسی آن بیش از 150 هزار به فروش رفت.

«اختراع دشمن» مجموعه مقالات امبرتو اکو و گفتگو با ژان کلود کریر تحت عنوان«این پایان کتاب نیست» نیز منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها