پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
نویسنده 21 ساله در میان برندگان 2015 جایزه کتاب کودک اسکاتلند

رأس کالینز، الکس مک کال 21 ساله و کتی مک فیل برندگان 2015 جایزه کتاب کودکان اسکاتلند شده و هر کدام مبلغ 3 هزار پوند جایزه دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با رأی 28 هزار کودک و نوجوان برندگان جایزه موسوم به  Scottish children’s book awards for 2015 مشخص شد که در آن نویسنده 21 ساله، الکس مک کال را مشاهده می‌کنیم که به عنوان استعداد جدید در میان برندگان می‌درخشد.

جالب اینجاست که دو نویسنده دیگر برای بار سوم برنده‌شده و دو کتاب از 3 کتاب برنده‌شده نیز درباره روبات‌ها (ربات/robot) است.

بر این اساس جایزه کتاب رده سنی 3 الی 7 سال بنام Bookbug Readers prize به نویسنده و تصویرگر اهل گلاسکو یعنی «رأس کالینز» برای کتاب مصور «هنگامه روبات» نوشته «شان تیلور» رسید. این کتاب درباره این است که اگر روبات‌ها یک روزی تمام نیازهای ما را برآورده سازند چه اتفاقی در جهان رخ می‌دهد.
 
جایزه رده سنی 8 الی 11 سال موسوم به «Younger Readers» به الکس مک کال 21 ساله رسید. وی جوان‌ترین نویسنده اسکاتلند نیز لقب گرفته است که توانسته با رمان «حمله مرغ‌های گنده روباتیک» خوش بدرخشد. این کتاب حالت طنز داشته و در ضمن برنده جایزه کلپیس 2013 نیز شده بود.

همچنین جایزه رده سنی 12 الی 16 سال موسوم به Older Readers نیز به «کتی مک فیل»  برای کتاب جنگ مووسی رسید که درباره دنیای وحشتناک سربازان بچه سن است.

به برندگان هر بخش 3 هزار پوند و به راه‌یافتگان به مرحله فینال نیز هر نفر 500 پوند جایزه نقدی اهدا شد.

این جایزه که با مدیریت بوک تراست اسکاتلند راهبری می‌شود جمعاً 12 هزار پوند جایزه از پشتیبانان مالی دریافت کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها