شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
عرضه 5 میلیون جلد کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هاوانا 2015

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هاوانا در کوبا و با حضور هند به عنوان مهمان ویژه 2015 بیش از 5 میلیون جلد کتاب چاپی از سوی 199 ناشر از 31 کشور جهان عرضه‌شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این نمایشگاه که از 12 فوریه آغاز و تا 22 فوریه ادامه خواهد داشت کشور هند به عنوان اولین کشور آسیایی، مهمان ویژه 27 اثر برگزیده خود در حوزه ادبیات کلاسیک و مدرن را از 13 خانه نشر برتر معرفی می‌کند. «راویندرا سینگ» وزیر فرهنگ هند با حضور در مراسم افتتاحیه گفت 13 ناشر برتر در زمینه‌های معماری، ادبیات، علوم، شعر، یوگا، سلامت و کودک کتاب‌های برگزیده را عرضه کرده و همچنین در این میان آثاری درباره ماهاتما گاندی و «رابین دراناث تاگور» برای معرفی به مردم اسپانیایی‌زبان کوبا معرفی‌شده بازار بزرگی برای فروش محصولات فرهنگی هند دایر شده است.

در مراسم افتتاحیه در کنار مقامات داخلی و خارجی، 5 قهرمان کوبایی که بیش از 16 سال در امریکا زندانی‌شده بودند موردتقدیر قرار گرفتند.

ناشرانی از 31 کشور دنیا ازجمله آرژانتین، کلمبیا، امریکا، مکزیک، ونزوئلا، شیلی، هند  و کره جنوبی (برای اولین بار) در نمایشگاه بین‌المللی هاوانا،کوبا شرکت دارند و محصولات کتابی-فرهنگی خود را عرضه کرده‌اند. کوبا با 2 هزار عنوان کتاب بیش از 2 میلیون جلد کتاب با موضوعات متنوع حضور دارد. ناشران کودک کوبایی نیز با 200 عنوان کتاب در کنار 800 هزار آیتم فرهنگی-کتابی حضور دارند.

دانشگاه هاوانا پنل ویژه‌ای با موضوع مرگ چه گوآرا با حضور مایکل اسمیث و مایکل راتنر – دو محقق امریکایی- برگزار می‌کند و این دو محقق با رونمایی از کتاب خود بنام چه کسی چه گوارا را کشت؟ / Quién mató al Che? اسناد محرمانه فاش شده درباره نحوه کشته شدن چه گوآرا را موردبحث قرار می‌دهند.

نمایشگاه بیست و چهارم تا 22 فوریه ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 میلیون نفر از نمایشگاه 2015 بازدید داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها