سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
چین، مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک 2015 / ایران یکی از بزرگترین غرفه داران 2015 در بلاروس

چین به عنوان مهمان ویژه با 5 هزار کتاب در غرفه‌ای 400 متری ، در کنار 27 کشور دیگر در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مینسک در بلاروس که یازدهم الی پانزدهم فوریه 2015 برگزار می‌شود، شرکت خواهد داشت.روسیه نیز بزرگ‌ترین مشارکت‌کننده خارجی نمایشگاه 2015 است و ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه بزرگترین غرفه‌های امسال را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «لیلیا آنانیچ» وزیر اطلاع‌رسانی بلاروس / Belarusian Information Minister در کنفرانس مطبوعاتی امروز سه‌شنبه ضمن اعلام این خبر افزود ناشران و نویسندگان معاصر چینی باعرضه جدیدترین آثار خود در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود امسال برای اولین بار برزیل در نمایشگاه غرفه خواهد داشت و در طول برگزاری نمایشگاه، توافقنامه همکاری چین و بلاروس برای ترجمه آثار ادبی و غیرادبی در برنامه مشترک 2015-2020 به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

به گفته وی بلاروس در چند بخش ازجمله بخش «بلاروس من»، دائره‌المعارف، ادبیات، رمان، مطالعات و بخش ادبیات کودک شرکت دارد. روسیه بزرگ‌ترین شرکت‌کننده خارجی نمایشگاه با نویسندگان و ناشران خود در کنار غرفه‌های ایرانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و آمریکایی حضور دارد.

تم امسال نمایشگاه هفتادمین سالگرد پیروزی در «جنگ کبیر میهنی»/ Вели́кая Оте́чественная война́است(جبهه‌های نبرد مردم اتحاد شوروی با رایش آلمان در جنگ جهانی دوم) است.

رویداد اصلی فرهنگی امسال نمایشگاه، برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی با حضور نویسندگان 16 کشور جهان است که درباره نقش روشنفکران خلاق در جهان مدرن و تأثیر نویسنده‌ها روی آموزش نسل جوان است.

همچنین برندگان جایزه نویسندگان جوان «فصل اول» و پنجاه و چهارمین جایزه هنر کتاب نیز معرفی و جوایزشان اهدا خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها