پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
بزرگ‌ترین رخداد کتابی مصر هفته آینده رقم می‌خورد / چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره بدون حضور ترکیه

عاشقان ادبیات،کتاب و فرهنگ؛ هفته آینده از بیست و هشتم ژانویه شاهد افتتاح چهل و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره خواهند بود. غایب بزرگ امسال ترکیه است که به دلیل شدت گرفتن تنش بین دو کشور در نمایشگاه 2015 شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «احمد مقداد» مدیر نهاد کتاب مصر در کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره در 80 هزار مترمربع فضا در نصر سیتی که تا 12 فوریه ادامه خواهد داشت، به دلیل هم‌زمانی با سالگرد انقلاب مصر در 25 ژانویه به عقب برده شده است. نامی از افتتاح کننده مراسم نیز برده نشده است.

به گفته وی در نمایشگاه امسال، 850 ناشر از 26 کشور شامل 19 کشور عربی و 7 کشور غیرعربی حضور خواهند داشت و ترکیه به عنوان غایب بزرگ خواهد بود. حسن حنفی فیلسوف مصری، آدونیس شاعر سوریه‌ای، آلن گرش فرانسوی، علی حرب متفکر لبنانی، رجا بن سلامه متفکر تونسی، عبد الجواد یاسین متفکر مصری در نمایشگاه حاضر خواهند شد.

احمد مقداد گفت عربستان مهمان ویژه امسال نمایشگاه است و محمد عبده (1849-1905) مرد سال جشنواره کتاب خواهد بود چراکه  دنبال نوسازی گفتمان دینی بود و در تاریخ مدرن مصر نقش مهمی داشت.

نرم‌افزار تحت اندروید نمایشگاه بنام Amm Amin جدیدترین اطلاعات نمایشگاه را برای کاربران دارای تلفن همراه به‌روز خواهد کرد.

این نمایشگاه از 10 صبح الی 7 شب پذیرای عاشقان کتاب خواهد بود و ممکن است ساعت بازدید بر اساس میزان بازدید تا ساعت 9 شب نیز ادامه یابد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها