شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
بحران در بزرگ‌ترین کتابفروشی زنجیره‌ای آلمان

بزرگ‌ترین کتابفروشی زنجیره‌ای آلمان – تالیا – با مالکیت بر 300 فروشگاه دچار بحران جدی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کاهش فروش و شرایط سخت رقابت با آمازون باعث شده تا تالیا با مشکلات عدیده مواجه شود و گفته می‌شود قرار است این کمپانی واگذار شود.

شرکت مادر تالیا بنام «داگلاس هولدینگ» قصد فروش کتاب‌فروشی را کرده اما به دلیل بالا بودن قیمت کسی حاضر به خرید نشده است. تالیا بیش از 300 فروشگاه در آلمان، سوئیس و اتریش دارد  که به دلیل رقابت سرسختانه با آمازون نتوانسته از عهده رقابت برآید و در چند ماه گذشته به دلیل کاهش شدید فروش دچار مشکلات مدیریتی-مالی زیادی شده است و به بانک عامل خود- مک کو آری-  دستور پیدا کردن خریدار را داده است.

تالیا برنامه بازسازی و نوسازی را دنبال می‌کند تا تجربیات جدید خرده‌فروشی را در فروشگاه‌های تحت مالکیت خود پیاده‌سازی کند. بسیاری از کتابفروشی‌های تالیا شکل یکنواخت و کسل‌کننده‌ای دارند و به دلیل بی‌روح بودن فیزیکی محل‌های فروش، مردم رغبتی به خرید نشان نمی‌دهند.

نور و روشنایی جدید (تزئین با آل ای دی)، کارکنان مهربان و خوش‌رو، طراحی هوشمندانه قفسه کتاب‌ها برای ماندن، خواندن و خریدن، قرار دادن دستگاه قهوه اسپرسو نزدیک پیشخوان پرداخت و برخی آیتم‌های غیر کتابی دیگر مانند قرار دادن اسباب‌بازی برای کودکان، بخش خبری ، کارت‌های پستال جدید و با طراوت؛ فاکتورهایی است که در این تغییر (آرایه‌گری) دکوراسیون موردتوجه قرارگرفته‌اند تا خشک و بی‌روح بودن فروشگاه‌ها از بین رود.

تالیا برای زنده ماندن در برابر آمازون باید بیشتر از این‌ها تلاش کند و آلمانی‌های کتاب‌خوان به‌شدت روی این مسئله حساس‌اند تا  بتوانند بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای خود را نگه‌دارند.
 
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید دانایی ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    سلام خدمت دوستان ایینا انشاالله به امید ان روزی که کتابفروشی معتبر در سطح ایران و زنجیره ای به این شکل ایجاد بشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها