چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
تغییر نام کتاب توسط ناشر آمریکایی، پس از اعتراض دختر 7 ساله

پس از شکایت دختر 7 ساله اهل کالیفرنیا، ناشر کتاب کودکان، نام کتاب را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «پارکر دیانس» توانست abdo publishing- ناشر کتاب بزرگ‌ترین،بدترین حشرات- را متقاعد کند که تنها پسران نیستند که به حشرات علاقه‌مند هستند و با ارسال نامه به نشریه میلپیتاس پست نوشت که از اینکه سری کتاب‌های منتشرشده با نام «بزرگ‌ترین،بدترین حشرات برای پسران» اصلاً خوشحال نشده و به پدرش گفت باید سریعاً کاری کنیم! و به همین خاطر با نوشتن نامه به ناشر از اینکه در پشت جلد نام پسران آورده شده، اعلام نارضایتی کرد و گفت این موضوع وی را غمگین کرده است و صحیح‌تر این است که نوشته شود: «بزرگ‌ترین،بدترین حشرات برای پسران و دختران»! چراکه برخی دختران نیز به حشره‌شناسی علاقه‌مندند.
ناشر نیز به نوشته نشریه محلی به این دختر بچه پاسخ داده و ضمن تشکر از اینکه نکته بسیار مهمی را ذکر کرده، اعلام کرد در چاپ‌های بعدی نام را تغییر می‌دهد و حالا پارکر دیانس کتابی را با نام ««بزرگ‌ترین،بدترین کتاب‌ها» (بدون ذکر نام پسران) قبل از ورود رسمی به بازار از سوی ناشر دریافت کرد.
پارکر دیانس به نشریه محلی گفت این درس خوبی بود که انتشارات عبدو آموخت چراکه پسرها هم می‌توانند موهای خود را بلند نگه داشته و دختران نیز می‌توانند موهای خود را کوتاه کنند.(البته برای حفاظت در برابر شپش)
این داستان باعث شده تا مردم انگلیس نیز از ناشران بخواهند از درج «دختران» و «پسران» روی جلد کتاب‌ها خودداری کنند و با راه‌اندازی کمپینی بنام  Let Books Be Books و پشتیبانی نویسندگانی مانند نیل گایمن، جوآن هریس و مالوری بلکمن؛ ناشرانی مانند «لیدی بیرد» قانع شدند تا از دخترانه و پسرانه کردن کتاب‌ها دست‌بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها