یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
راهكارهای تقويت پرورش خلاقيت كودكان با كتاب بررسی می‌شود

نشست مجازی «پرورش خلاقیت کودکان» به‌عنوان سیزدهمین موضوع سلسه مباحث همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

احمدرضا آذربايجانی، كارشناس سلسه همايش‌های «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا)، از برگزاري سيزدهمين دوره این همايش خبر داد و گفت: در اين نشست با حضور افضل‌السادات حسينی، نويسنده و پژوهشگر حوزه كودک و نوجوان، موضوع پرورش خلاقيت كودكان با استفاده از كتاب بررسي خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس پژوهش‌های جامعه‌شناختی، برای توسعه جامعه به سه نوع تفكر اساسي نياز داريم؛ گفت‌وگو، تفكر خلاق و تفكر نقاد كه در دوران كرونا، تفكر خلاق تحت‌الشعاع قرار گرفته و آسيب ديده است. 

آذربايجاني با بيان اينكه تفكر خلاق به روش‌هاي مختلف توسعه پيدا می‌كند، گفت: اين تفكر از يک‌سو از سوی جامعه فرهنگی يعني ناشران بايد توسعه پيدا كند و از سوی ديگر خانواده‌ها هم در تقويت آن نقش به سزايی دارند.

وي تاكيد كرد: بايد براي خانواده‌ها اين دغدغه ايجاد شود كه در حوزه خلاقيت بيشتر متمركز شوند، زيرا برخی به بخش علوم تجربی متمركز شدند و توجهی به خلاقيت ندارند. 

آذربايجاني با بيان اينكه در اين نشست مجازی درباره ضرورت تفكر خلاق صحبت خواهد شد، عنوان كرد: طرح مباحثی درباره تفكر خلاق، نقش كتاب در اين موضوع و اهميت خانواده‌ها به كتاب به‌عنوان يک ابزار مهم در اين نشست بررسی خواهد شد. 

به گفته وی، در جوامع توسعه‌يافته، بدون تفكر خلاق، نواوری و خلاقيتي را شاهد نيستيم و ضروری است كه اين موضوع از سوی خانواده‌ها و ناشران جدی گرفته شود. 

سیزدهمین همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» با موضوع پرورش خلاقیت کودکان سه‌شنبه ٩ شهريور از ساعت ١٧ تا ١٨ در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasherane_ketabe_Kodak برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها