سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
طرح‌های فصلی مهجوریت خرید فرهنگی در خانوار را از بین می‌برد

مدیر کتابفروشی خانه آبی معتقد است؛ قیمت کتاب این روزها سه تا چهار برابر شده است؛ درحالی‌که خانواده‌ها افزایش بودجه نداشته‌اند و همین موضوع موجب مهجور ماندن خریدهای فرهنگی شده است و طرح‌های فصلی می‌تواند این مهجوریت را از بین ببرد.

علی محسنی، مدیر کتابفروشی خانه آبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب، گفت: در این دوره شاهد رشد خوبی در بخش بودجه و سقف خرید بودیم که نوید خوبی از یکسو برای کتابفروشان و از سوی دیگر برای مخاطبان و مردم است زیرا می‌توانند در این شرایط تعداد بیشتری کتاب تهیه کنند.
 
وی ادامه داد: در این میان به نظر می‌رسد اهتمام دولت برای افزایش بودجه نسبت به سقف خرید باید بیشتر باشد تا جمع گسترده‌تری از مردم بتوانند از مزایا و ویژگی‌های این طرح خوب بهره‌مند شوند.
 
محسنی با بیان اینکه مردم زمانی که متوجه می‌شوند می‌توانند کتاب با تخفیف خریداری کنند به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد پیش‌بینی بودجه برای تبلیغات محیطی در سطح شهر همچنین تبلیغات در رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد؛ مساله‌ای که حتی به نظر من از افزایش بودجه طرح هم اهمیت بیشتری دارد.
 
وی تاکید کرد: ما به مشتریان و مجموعه خریداران خود پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنیم؛ اما این موضوع به تنهایی کاربرد ندارد. وقتی دامنه تبلیغات گسترده‌تر باشد، مردم بیشتری از آن مطلع می‌شوند؛ ولی امروز لابه‌لای اخبار المپیک و مباحث دیگر، این طرح خوب دیده نمی‌شود.
 
محسنی با اشاره به ضرورت استمرار این طرح، گفت: قیمت کتاب این روزها سه تا چهار برابر شده است؛ درحالی‌که خانواده‌ها افزایش بودجه نداشته‌اند و همین موضوع موجب مهجورماندن خریدهای فرهنگی شده است و طرح‌های فصلی می‌تواند این مهجوریت را از بین ببرد.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای خرید کتاب و در دسترس قراردادن کتاب باید اولویت همیشگی برنامه‌های فرهنگی دولت باشد، یادآور شد: تجربه چندین سال برگزاری طرح‌های فصلی نشان می‌دهد که خانواده‌ها از این طرح‌ها استقبال خوبی دارند و همیشه برای تهیه کتاب‌های مورد نظرشان در این ایام به کتابفروشی می‌آیند و همین موضوع به طور کلی به نفع کتابفروشان در کل صنعت نشر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها