سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
فروش بیش از 300 میلیونی کتابفروشی‌های آذربایجان غربی در «بهارانه کتاب»

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در طرح «بهارانه کتاب 1400» که 19 کتابفروشی از سطح استان حضور داشتند، 330 میلیون تومان کتاب فروش رفت.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: 19 کتابفروشی از سراسر استان در طرح «بهارانه کتاب 1400» که از 17 تا 25 خرداد دایر بود، حضور فعال داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 2 میلیون ریال بود، گفت: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح بودند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، اُفست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌ بودند، مشمول طرح نبودند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: کتابفروشی‌های عضو این طرح فروش 330 میلیون تومانی داشتند که در شرایط کنونی جامعه رقم قابل قبولی است.

بابازاده ادامه داد: از استان ما 19 کتابفروشی در طرح «بهارانه کتاب 1400» ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 9 کتابفروشی از ارومیه و 10 کتابفروشی دیگر از سایر شهرستان‌های استان بودند؛ کتابفروشی‌های پرهام، درنا، سلیمی، علوم دانشگاهی، ایران کتاب، پاتوق کتاب ارومیه، ختایی و بشری از ارومیه، همچنین کتابفروشی زارع، شهر کتاب بوکان، موکریان، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتاب و نوشت افزار پژوهش، کتابسرای موکریان، کتابفروشی صالحی، کتاب گزینگ، کتابفروشی امام شافعی سردشت از شهرستان‌های نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان نیز در طرح بهارانه کتاب 1400 مشارکت داشتند.

وی همچنین امکان خرید غیرحضوری در شرایط کرونایی فعلی، کمک به نقدینگی کتابفروشی‌ها، افزایش مراجعه به کتابفروشی‌ها، تشویق مردم به مطالعه و بازدید از کتابفروشی، کمک به کتابفروشان برای خروج از رکود بازار، ایجاد انگیزش در مردم و اهل کتاب در جهت انس با کتاب، نشر و خروج از بیکاری و تنگنای ایجادشده توسط بیماری کرونا را از جمله مزایای برگزاری طرح‌های فصلی عنوان کرد.

بابازاده افزود: همچنین در شرایطی که مدارس و دانشگاها رو به تعطیلی است و چندان نیازی در این طیف برای کتاب و خرید آن احساس نمی‌شود، فروش تا این حد و استقبال و خرید کتاب توسط طیف وسیعی از مردم جای مسرت و خوش‌اقبالی است و نیاز بیشتر مردم را به مطالعه و خرید کتاب نمایان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها