دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر فراخوان داد

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فراخوان دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر را منتشر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت:  این اداره‌کل با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر را با هدف توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان و ناشران و ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی در استان برگزار می‌کند.

فاطمه کرمپور ادامه داد: بر این اساس از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت به‌عمل می‌آید با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنمای اداره‌کل استان، دو نسخه از کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به همراه کاربرگ مربوط به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی از اضافه شدن بخش ویژه به دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر خبر داد و افزود: با توجه به انتخاب بوشهر به‌عنوان «نخستین پایتخت قرآنی ایران سال ۱۴۰۰» بخش ویژه این دوره به کتاب‌های «قرآن‌پژوهی» اختصاص دارد. بر این اساس، علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنما، دو نسخه از کتاب‌های خود را در موضوع یادشده که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ انتشار یافته، به همراه کاربرگ مربوط به دبیرخانه ارسال کنند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص شرایط شرکت در این رویداد گفت: همه مولفان، مترجمان و مصححان استان بوشهر می‌توانند آثارشان را که برای نخستین‌بار در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ منتشر شده است، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود. آثار پدیدآورندگان و ناشران غیربومی فقط در موضوع بوشهرشناسی و قرآن‌پژوهی پذیرفته می‌شود. کتاب‌های کمک درسی و عکس‌برداری شده از کتاب‌های خارجی داوری نخواهند شد. کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد باشد، داوری می‌شوند. کتاب‌های ارسالی بازگردانده نخواهند شد.

وی درباره آثاری که در بخش استان‌شناسی ارسال می‌شوند، تصریح کرد: در بخش استان‌شناسی کتاب‌هایی داوری می‌شوند که برای نخستین بار از ابتدای سال ۹۴ تا پایان ۹۹ منتشر شده باشند. کتاب‌هایی که در نخستین دوره کتاب سال استان داوری شده باشند، در صورت ارسال مجدد از چرخه داوری خارج خواهند شد.

کرمپور در پایان یادآور شد: ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جایزه به نشانی: بوشهر، میدان قدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند. آن‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۳۲۰۵۳۸ تماس برقرار کنند.

یادآوری می‌شود، آیین پایانی دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر با معرفی برگزیدگان این رویداد همزمان با هفته پایانی آبان‌ماه ۱۴۰۰ (هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها