دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» برگزار می‌شود

نهمین همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» با موضوع پرورش استعداد کودکان با انتخاب کتاب‌های مناسب سه‌شنبه اول تیر ماه از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

احمدرضا آذربایجانی کارشناس و مجری همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری نهمین جلسه این همایش خبر داد و گفت: در این جلسه درباره‌ پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با انتخاب کتاب‌های متناسب، نقش عناوین و موضوعات کتاب کودک و نوجوان در کشف و پرورش استعدادها و همچنین تأثیر عناوین کتاب‌های کودک و نوجوان در استعدادسازی و ایجاد رغبت به کتابخوانی در این گروه سنی بحث خواهد شد.
 
وی افزود: حسین علیان، پژوهشگر حوزه استعدادسنجی و استعدادپروری و محقق این حوزه، میهمان این نشست مجازی خواهد بود و درباره نقش انتخاب کتاب‌ها و ضرورت انتخاب‌های مناسب کتاب از سوی والدین در بحث استعداد صحبت می‌کند.
 
آذربایجانی با اشاره به اهمیت بحث استعداد برای کودکان و نوجوانان، توضیح داد:‌ در بحث استعداد، ما سه موضوع استعدادیابی، پرورش استعداد و استعدادسازی را داریم که بخش عمده این موارد دست ناشران؛ به‌خصوص ناشرانی است که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند.
 
وی تاکید کرد:‌ گاهی کودکی در حوزه‌ای استعداد دارد اما هنوز با پدیده‌ایی مواجه نشده است که آن را نشان بدهد و در این میان انتخاب کتاب مناسب یکی از مسائلی است که در پرورش استعداد آن‌ها نقش بسزایی دارد.
 
آذربایجانی همچنین بر لزوم توجه والدین در زمینه کشف استعدادها تاکید کرد و گفت: والدین باید با مکانیزم‌های مختلف استعداد کودکان را ارزیابی کنند و بر اساس آن خوراک در اختیارشان قرار دهند یا با فراهم کردن زمینه‌های مختلف از طریق رفتار کودک متوجه استعداد او در حوزه‌های مختلف شوند.
 
وی با بیان اینکه مطالعه کتاب یکی از این عوامل به شمار می‌آيد، تاکید کرد: موضوع دیگری که در این کتاب به آن می‌پردازیم خط‌‌دهی به ناشران است تا در کتاب‌های خود به ضرورت تولید آثاری در حوزه استعدادیابی توجه کنند و آن را جدی بگیرند.
 
نهمین همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» با موضوع پرورش استعداد کودکان با انتخاب کتاب‌های مناسب سه‌شنبه اول تیر از ساعت 17 تا 18 در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasherane_ketabe_Kodak اجرا خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها