پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
برگزاری نمایشگاه ملی کتاب «ایثار و شهادت» با حضور ناشران برتر کشوری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نمایشگاه ملی کتاب «ایثار و شهادت» با حضور ناشران برتر کشوری در زنجان برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنگره 3535 شهید زنجانی طی سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی کتاب افزود: این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه نمایشگاه ملی کتاب «ایثار و شهادت» برگزار می‌شود. درباره برگزاری مجازی یا فیزیکی نمایشگاه تصمیمی اتخاذ نشده است. این موضوع به وضعیت کرونایی استان بستگی دارد؛ اگر شرایط بهتر شود نمایشگاه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز خبر داد و اضافه کرد: چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز، تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس و تجلیل از بخش‌های این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 50 اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: هدف از برگزاری جشنواره نماز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با زندگی شهدا است.

احمدخانی با اشاره به برگزاری 72 برنامه مهم در 6 بخش ازجمله جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری، همایش و کارگاه و نشست، تولید محتوا و حمایت از تولیدات آثار فرهنگی و هنری، تجلیل و بزرگداشت و فضاسازی با موضوع شهید، افزود: این برنامه‌ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی طراحی و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره قرآن و عترت و در کنار آن نمایشگاه مطبوعات و نشریات استانی، کنگره ملی شعر طلوع، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی با بخش ویژه جلوه‌های رضوی در دوران دفاع مقدس، اهدای 10 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، حوزه‌های علمیه،مساجد و مدارس ازجمله برنامه‌های ملی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به سایر اقدامات این اداره کل در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، چاپ عکس 8 سال دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید محتوا در قالب موشن‌گرافی و پوستر، تولید محتوا از دیگر اقداماتی است که با موضوع کنگره انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها