جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
لزوم پرداختن به موضوع فرهنگ در دولت جدید

راضیه تجار گفت: بخش مهمی که انتظار می‌رود در دولت جدید مورد توجه قرار گیرد، موضوع فرهنگ است و خواهش ما نویسندگان و اهالی فرهنگ این است که برای مسائل فرهنگی نیز مانند مسائل دیگر اهمیت قائل شوند و این‌گونه نباشد که فرهنگ را در انتهای برنامه‌های خود قرار دهند.

راضیه تجار؛ دبیر انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ با تأکید بر ضرورت مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: هر ایرانی که وطنش را دوست داشته باشد و سرنوشت آحاد مردم، خود، خانواده و مملکتش برایش مهم باشد، یقینا در انتخابات شرکت کرده و نظر خود را اعلام می‌کند. اینکه سرنوشت انتخابات به‌دست هریک از افراد جامعه مشخص شود، خیلی مهم است و حضور یکایک مردم شریف ایران چه داخل و چه خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی واقعا دشمن را ناامید می‌کند. شاید به‌نظر این سخنان شعاری باشد، اما در این مقطع زمانی و لحظات تاریخ‌ساز باید شعار دهیم.
 
وی با اشاره به انتظارات اهالی فرهنگ از رئیس‌جمهور آینده گفت: آرزو می‌کنیم کسی رئیس‌جمهور مملکت شود که با انتخاب درست و آگاهانه مردم بر این مسند نشیند و فردی باشد که اشراف کامل به وظایفش داشته باشد و دلش برای ملت و مملکت بتپد و در درجه اول این مدنظرش باشد که به آنچه برایش قسم خورده و نیت کرده تا نهایت پایبند باشد و همیشه منافع مملکت و ملت را بر همه‌چیز ترجیح دهد.
 
تجار افزود:‌ مواردی که بیان شد در واقع کلیاتی بود که باید مدنظر قرار گیرد، اما بخش مهمی که انتظار می‌رود در دولت جدید مورد توجه قرار گیرد، موضوع فرهنگ است. متأسفانه تجربیات گذشته نشان داده که آنقدر که موضوعات اقتصادی، سیاسی و ... برای رئیس‌جمهورها خاص می‌شود و در اولویت قرار می‌گیرد، به موضوعات فرهنگی آن‌گونه که باید توجه نمی‌شود و در مراتبی برای مسائل درنظر می‌گیرند، فرهنگ ذیل همه قرار می‌گیرد، لذا خواهش ما نویسندگان و اهالی فرهنگ این است که برای مسائل فرهنگی نیز مانند مسائل دیگر اهمیت قائل شوند و این‌گونه نباشد که فرهنگ را در انتهای برنامه‌های خود قرار دهند.

دبیر انجمن قلم ایران بیان کرد: یقینا اهالی فرهنگ شرایط و تغییرات را در دوره جدید ریاست‌جمهوری رصد می‌کنند، امید است حداقل بعد از 6 ماه متوجه شویم، آنچه وعده داده شده پیاده می‌شود؛ در این‌صورت ریز برنامه‌ها نیز از سوی اهالی قلم ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها