سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و اسلامی است

محمدرضا سنگری گفت: حضور مردم در صحنه نظام انقلاب اسلامی، فراتر از یک وظیفه ملی، یک وظیفه کاملا دینی است. حضور در انتخابات به واسطه جمهوریت، یک وظیفه ملی است و به سبب جمهوری اسلامی، یک وظیفه اسلامی است.

محمدرضا سنگری؛ مسئول اندیشکده ادبیات پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات، بیان کرد: اهمیت حضور مردم در انتخابات از چند منظر مطرح است؛ نظام حاکم بر کشور ما، جمهوری اسلامی است و اتفاقا جمهور بر اسلام مقدم شده و این یعنی حضور مردم. اگر مردم در صحنه حضور پیدا نکنند، یکی از ارکان بزرگ جمهوری اسلامی، نادیده گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضور مردم در نظام انقلاب اسلامی، فراتر از یک وظیفه ملی است، یک وظیفه کاملا دینی است، زیرا ما در یک فضای کاملا اعتقادی تنفس می‌کنیم. بنابراین حضور در انتخابات هم به واسطه جمهوریت، یک وظیفه ملی است و به سبب جمهوری اسلامی، یک وظیفه اسلامی است. هرکس در انتخابات حضور پیدا نکند، به‌‌نوعی روی سرنوشت خود خط کشیده و خود را حذف کرده است.
 
این نویسنده و پژوهشگر، گفت: ما باید نسبت به همه کسانی که در شکل‌گیری این نظام تأثیرگذار بوده و هستند، حساسیت داشته باشیم و نسبت به این موضوع ادای دین و وظیفه کنیم. اگر کسی در انتخابات حضور پیدا نکند، به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان امنیت و سلامت این سرزمین ادای دین نکرده است و در پیشگاه الهی پاسخی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها