سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
اجرای طرح‌های فصلی در دوران کرونا موجب رونق کتابفروشی‌هاست

مدیر کتابفروشی «گزینگ» در شهرستان مهاباد گفت: اجرای طرح‌های فصلی در دوران کرونا موجب رونق کتابفروشی‌هاست.

فایق چیره، مدیر کتابفروشی «گزینگ» مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در این کتابفروشی حدود 5 هزار عنوان کتاب در موضوعات ادبی، سیاسی، جامعه‌شناسی، تاریخی، فلسفی و کردی موجود است، درباره وضعیت این کتابفروشی در شرایط  فعلی، گفت: قبل از شیوع کرونا، گرانی بیش از حد کتاب، سردرگمی ناشران در تعیین قیمت، نوسانات بازار، نبود کتابخوان و گرانی کتاب‌های بی‌کیفیت از مشکلات اصلی ما بود و الان هم بروز این بیماری، مشکلات را 10 برابر کرده است.
 
وی ادامه داد: ولی با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه اجرای این طرح‌های فصلی کمک بسیار مهمی برای رونق کتابفروشی‌ها است.
 
چیره در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی ما بسیار کم بوده و دو روز مانده به آخر وقت اصلی طرح بهارانه «کتاب 1400» تمام شده است و میان یارانه و استقبال همیشه رابطه معناداری وجود دارد و قطعا همیشه افزایش میزان درصد یارانه میزان استقبال‌ها را بیشتر کرده است.
 
مدیر کتابفروشی «گزینگ» مهاباد افزود: تا به امروز از آغاز طرح بهارانه ٢٦٧ جلد کتاب به فروش رسانده‌ایم که در این راستا 104 خریدار به کتابفروشی مراجعه حضوری داشتند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در شرایطی که در همه کشورها، کتابفروشان شرایط سختی می‌گذرانند و مجبور به تعطیلی کار خود می‌شوند، مسئولان دولتی باید به این صنف توجه بیشتری داشته باشند تا بتوان از فرهنگ محافظت کرد. شیوع بیماری کرونا روزگار فروشندگان را در همه صنف‌ها دشوارتر از قبل کرده است. فرهنگ یکی از حوزه‌هایی است که در شرایط دشوار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و آسیب بیشتری می‌بیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها