دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
نقطه قوت «بهارانه کتاب» تحرک بخشیدن به بازار کتاب در فصل رکود است

مدیر کتابفروشی «شهر» قم با اشاره به نقطه قوت طرح بهارانه کتاب گفت: نقطه قوت این طرح تحرک بخشیدن به بازار کتاب به‌ویژه در فصل رکود آن است.

ایوب فیروزجایی فعال حوزه کتاب و مدیر کتابفروشی «شهر» قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به استقبال علاقه‌مندان به کتاب از طرح بهارانه کتاب گفت: به رغم اینکه طرح «بهارانه کتاب» در روزهایی گرم فصل بهار برگزار و با ایام امتحانات همزمان شد، اما بیشتر از طرح زمستانه مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: علیرغم معایبی -از جمله کمبود اعتبار- که این طرح با آن مواجه است، خیلی از خوانندگان کتاب را به نسبت سیراب می‌کند و از طرفی برای کتابفروشان اعتبار آن از سمت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، خود مدیریت و توزیع می‌شود و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و شوکی در فصل رکود به بازار کتاب وارد می‌کند.
 
این فعال حوزه کتاب افزود: حوزه نشر تخصص ناشرین است و ما کتابفروشان اطلاعاتمان درباره آن خیلی کامل نیست ولی بالتبع وقتی کتابفروش در این طرح کتاب‌ها را خوب بفروشد، طبیعتا چرخ نشر هم تندتر می‌‌چرخد.
 
فیروزجایی یادآور شد: نقطه ضعف بزرگ طرح علاوه بر کمبود اعتبار، نداشتن آمار فروش واقعی کتابفروشان در طرح‌های گذشته است یا اگر آمار دارند به آن توجه نمی‌شود.
 
مدیر کتابفروشی «شهر» قم به نقطه قوت طرح «بهارانه کتاب» هم اشاره کرد و گفت: نقطه قوت این طرح تحرک بخشیدن به بازار فروش کتاب به‌ویژه در فصل رکود کتاب است.
 
وی تصریح کرد: تبلیعات و اطلاع‌رسانی طرح در دو سه دوره اخیر خوب بوده و مردم حتی زودتر از خود کتابفروشان از زمان شروع طرح‌ها خبردار می‌شوند که این نشان از اطلاع‌رسانی خوب مجریان طرح دارد.
 
وی در پایان گفت: از مسئولین موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که با وجود مضیقه‌ها، در مجموع مدیریت خوبی را انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم. امیدوارم سوابق این طرح و طرح‌های قبلی برای اجرای طرح‌های آینده کمک فراوانی به مجریان بکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها