دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
رویت فرآیندهای ایمنی در یک کتاب

با توجه به معضلاتی که پاندمی کرونا در جهان ایجاد کرده و واکسیناسیون علیه این ویروس موضوع داغ روز است، کتاب «ایمونولوژی رویت» برای افرادی که اطلاعات عمومی مناسبی در زمینه مسایل پزشکی داشته باشند، مفید خواهد بود.

سارا اسدی اصل، مترجم کتاب « ایمونولوژی رویت» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این اثر گفت: این اثر از جامع‌ترین و دقیق‌ترین کتاب‌های ایمنی‌شناسی عمومی و پزشکی است که با ترتیب روان و مناسب، شکل‌های متعدد و گویا و همچنین توضیحات و مثال‌های بالینی منبع بسیار مناسبی برای مطالعه و یادگیری درس ایمنی‌شناسی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: هدف از تالیف و ترجمه این کتاب فراهم‌آوردن منبع صحیح و جامعی از کلیه سرفصل‌های ایمنی شناسی برای مخاطبان است.
 
این مترجم با اشاره به مخاطبان اصلی اثر گفت: این کتاب به‌نوعی تالیف شده است که هم دربرگیرنده موضوعات عمومی ایمنی‌شناسی و هم درباره آخرین جزئیات مطالب و یافته‌های تحقیقاتی مطلبی را آورده است. بنابراین هم برای فردی که برای نخستین بار برای آشنایی با یک موضوع خاص ایمونولوژیک قصد مطالعه دارد، قابل استفاده است و هم برای دانشمندی که بطور تخصصی مایل به مرور مطالب و آگاهی از یافته های نوین در موضوعات ایمونولوژی است.
 
اسدی اصل گفت: در واقع چیدمان مطالب فصل به گونه‌ای است که بخش‌های نخست به توضیح مطالب اولیه و ساده و بخش‌های انتهایی به مطالب به‌روز و یافته‌های جدید می‌پردازد. ولی در مجموع، این کتاب مرجع تحصیلی دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کارشناسی ارشد ایمنی‌شناسی و دکترای ایمونولوژی است. با این حال دانشجویان سایر گروه‌های علوم پزشکی مانند رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، مامایی و غیره می‌توانند از مطالب این کتاب در آموختن واحد ایمنی‌شناسی بهره بگیرند.
 
وی درباره عمومی‌سازی دانش در دوران پاندمی کرونا گفت: در شرایط حاضر که همه‌گیری عفونت ویروس کرونا مشکلات جدی بهداشتی و اجتماعی در جهان ایجاد کرده و واکسیناسیون علیه این ویروس موضوع داغ روز است، اهمیت آشنایی و استفاده از علم ایمنی‌شناسی بیش از پیش به چشم می‌خورد و تمایل عمومی برای اطلاع از کارایی سیستم ایمنی و نقاط ضعف و تقویت آن مشهود است. بنابراین این کتاب برای افرادی که اطلاعات عمومی مناسبی در زمینه مسایل پزشکی داشته باشند، مفید خواهد بود.
 
به گفته این مترجم، زبان ساده و قابل درک و روان این کتاب در فهم عمومی مطالب کمک‌کننده است. به طور قطع برای آموزش دانشجویان گروه‌های مختلف علوم پزشکی تالیف یا ترجمه منابع دقیق و کاملی همچون کتاب «ایمونولوژی رویت» ضروری و لازم است.
 
وی افزود: همچنین برای به‌روزرسانی اطلاعات علمی جامعه آزمایشگاهی و کادر پژوهشی وجود این کتاب‌ها و تجدید چاپ‌های روزآمد آنها یک نیاز روشن است.

گفتنی است این اثر از سوی انتشارات ارجمند راهی بازار کتاب شده است. 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها