چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
افزایش 20 درصدی مشارکت کتابفروشی‌های بوشهر در «بهارانه کتاب»

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از افزایش 20 درصدی مشارکت کتابفروشی‌های استان در طرح «بهارانه کتاب 1400» خبر داد.

آنیتا مظفری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: در طرح بهارانه کتاب 1400 از استان بوشهر 12 کتابفروشی مشارکت دارند. 5 کتابفروشی در مرکز و 7 کتابفروشی در شهرستان‌های استان در این طرح عضویت دارند که شامل کتابفروشی‌های «سیتک» عسلویه، «دانشجو» جم، کتاب‌فروشی مرکزی گناوه، «کتابسرای نیک» کنگان، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» برازجان، «پاپیروس» آبپخش و «خانه کتاب»، «کافه کتاب»، «کتابشهر (۲ شعبه)»  و «کتابسرای افشین» در بوشهر می‌شود.

به گفته وی، در طرح بهاره کتاب ۹۹، ۱۰ کتاب‌فروشی از استان بوشهر مشارکت داشت ولی در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، ۱۲ کتابفروشی به عضویت این طرح درآمده‌اند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح بهارانه کتاب خریداران کتاب می‌توانند با ارائه کدملی خود تا سقف ۲۰۰ هزار تومان با تخفیف ۲۰ درصدی خرید و کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. این طرح تا ۲۳ خردادماه ادامه خواهد داشت.

مظفری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، شرایط خرید غیرحضوری نیز در این طرح فراهم است و دوستداران کتاب می‌توانند به این منظور به سامانه tarh.ketab.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرا و تداوم این طرح‌ها می‌تواند سبب ترغیب به کتابخوانی و رونق فعالیت کتاب‌فروشی‌ها شود، گفت: در قالب طرح زمستانه کتاب میزان ۲۲۶ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان کتاب در ۱۳ کتابفروشی استان بوشهر به فروش رسید.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان یادآور شد: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

یادآوری می‌شود، طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۲ کتابفروشی از استان بوشهر از ۱۷ تا ۲۳ خردادماه اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها