چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور ناشران را عادلانه کرده است

مدیرعامل انتشارات میراث ماندگار گفت: در نمایشگاه حقیقی قرآن کریم، برخی ناشران شهرستانی به دلیل تقارن برگزاری این نمایشگاه با ایام ماه رمضان و مشکلات اسکان نمی‌توانستند در نمایشگاه قرآن حضور یابند اما با برگزاری نمایشگاه مجازی این مشکلات برطرف شده است.

ایرج متقی‌زاده، مدیرعامل انتشارات میراث ماندگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: در دوره‌های قبل که نمایشگاه قرآن کریم به صورت حقیقی برگزار می‌شد، برخی ناشران شهرستانی به دلیل تقارن برگزاری این نمایشگاه با ایام ماه رمضان و مشکلات اسکان نمی‌توانستند در نمایشگاه قرآن کریم حضور یابند از جمله مشکلات دیگر نیز تهیه غرفه بود که معمولاً ناشران شهرستانی از جایگاهی که به آنها اختصاص داده می‌شد رضایت نداشتند، اما با برگزاری نمایشگاه مجازی این مشکلات برطرف شده و شاهد استقبال خوب ناشران شهرستانی هستیم.
 
وی اظهار کرد: این نمایشگاه هیچ نقطه ضعفی ندارد و اگر کاستی وجود دارد به ما ناشران برمی‌گردد که ممکن است اطلاعات لازم را در زمینه‌های مختلف نداشته باشیم.
 
متقی‌زاده به استقبال خوب مخاطبان از نمایشگاه مجازی قرآن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه تخصصی است و بیشتر کتاب‌ها مذهبی و قرآنی هستند، استقبال گسترده مخاطبان را به دنبال داشته، به‌عنوان مثال از روستاهای خراسان جنوبی سفارش کتاب داشته‌ایم که با نمایشگاه حضوری این امکان فراهم نبود.
 
وی اظهار کرد: ناشران مختلف از جمله انتشارات میراث ماندگار سابقه طولانی در انتشار کتاب‌های دینی و مذهبی دارند، اما عرضه این کتاب‌ها آن‌طور که باید صورت نمی‌پذیرفت و افرادی که در نمایشگاه حقیقی شرکت می‌کنند نیز تعداد محدودی هستند، بنابراین مخاطبان برای دسترسی به کتاب‌ها با مشکل مواجه بودند اما در نمایشگاه مجازی قرآن این مشکلات برطرف شده است. به‌عنوان مثال ما ساعت 3 صبح هم سفارش کتاب داشته‌ایم در حالی که اگر نمایشگاه به صورت حقیقی برگزار می‌شد، این امکان وجود نداشت.
 


مدیرعامل انتشارات میراث ماندگار به آثار ارائه شده از سوی این انتشارات در نمایشگاه مجازی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: یکی از کتاب‌هایی که توسط انتشارات میراث ماندگار، بیش از 300 هزار نسخه چاپ شده با عنوان «الفبای مهدویت» یا «موعودنامه» و همچنین کتاب «تفاوت روح و نفس» و کتاب «تفسیر برگزیده» و آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس، کتاب‌هایی هستند که از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار گرفتند و استقبال از آثار به گونه‌ای بوده که اگر از ما به عنوان ناشری که تاکنون هزاران جلد کتاب چاپ کرده‌ایم سؤال شود که با برپایی نمایشگاه حضوری موافق هستید یا نمایشگاه مجازی، ما ترجیح می‌دهیم نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود.
 
وی نظارت بر پی‌گیری سفارشات و ارسال به‌موقع آنها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر تأخیری در ارسال کتاب‌ها صورت پذیرد از سوی ناظران مورد پی‌گیری قرار می‌گیرد.
 
متقی‌زاده تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم نباید به سالی یک بار محدود شود، این ظرفیت وجود دارد که در هر فصل این نمایشگاه تکرار شود حتی اگر تعداد روزهای برپایی نمایشگاه کمتر باشد اشکال ندارد، مهم این است که تکرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها