سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
نمایشگاه‌های مجازی ویژه کتابفروشی‌ها برگزار شود/ ارائه 500 کتاب در نمایشگاه قرآن

مدیرعامل انتشارات به‌نشر گفت: باید تدبیری صورت پذیرد و یک سامانه طراحی شود که کتابفروشی‌ها عضو آن سامانه شوند و بعد آثار و محصولاتشان را به فروش برسانند که این نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بحث‌های زیرساختی فناوری است.

حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ اصل موضوع برگزاری نمایشگاه‌های مجازی تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رویکرد مثبتی عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه مجازی قرآن جزء نکات مثبت دوران کرونایی است که انتظار می‌رود سال آینده هم ادامه پیدا کند.
 
وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه مجازی قرآن در سال‌های گذشته هم باید صورت می‌گرفت، هرچند دیرهنگام بود، اما بالاخره انجام شد. واقعیت این است که نمایشگاه مجازی قرآن جایگزین نمایشگاه حضوری نخواهد شد و انشاالله بعد از شرایط کرونا هر دو نمایشگاه را داشته باشیم.
 
سعیدی اظهار کرد: باید تدبیر شود نمایشگاه مجازی ویژه کتابفروشان برگزار شود؛ یعنی به جای اینکه ناشران در سامانه وزارت ارشاد ثبت‌نام کنند و آثار و محصولاتشان را در پلتفرم فضای مجازی عرضه کنند، با تدابیری برای  کتابفروشی‌های سطح کشور که تعدادشان هم زیاد نیست و حدود سه هزار کتابفروشی داریم، یک سامانه طراحی شود که کتابفروشی‌ها عضو آن سامانه شوند و بعد آثار و محصولاتشان را به فروش برسانند که این نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بحث‌های زیرساختی فناوری است که می‌تواند اتفاق بیافتد.
 
مدیرعامل انتشارات به نشر با بیان اینکه با بیش از 500 جلد کتاب در نمایشگاه مجازی قرآن حضور پیدا کرده‌ایم، گفت: انتشارات به‌نشر با ارائه آثار مختلف ویژه رده سنی کودک و نوجوان، بزرگسال و قرآن و ادعیه، حضور فعالی در این دوره نمایشگاه داشته است. در بخش کودک، آثار خوبی در حوزه‌های تربیتی و معارفی مانند آموزش احکام و خداشناسی داریم که در حوزه خداشناسی آثار ویژه‌ای تولید شده مثل کتاب 8 جلدی آشنایی کودکان با مفاهیم قرآن و در حوزه نوجوانان نیز کتاب‌های آشنایی با پیامبران و سیره اهل بیت(ع) و در حوزه بزرگسال هم در حوزه معارف اسلامی، احکام و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و سیره اهل بیت(ع) کتاب‌هایی را عرضه کرده‌ایم.
 
ارسال کتاب به همراه محصولات متبرک حرم امام رضا(ع)
وی بیان کرد: انتشارات به‌نشر از ناشران فعال در تولید قرآن، ادعیه و نهج‌البلاغه است و در همین مدت کوتاه نمایشگاه نیز مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است و آثار برای مخاطبان ارسال شده است. همچنین در کنار ارسال محصولات خریداری شده، اقلام متبرکی هم از حرم مطهر رضوی برای مخاطبان که کتاب سفارش داده‌اند با بسته‌بندی شکیل به همراه کتاب‌ها ارسال می‌شود.
 
سعیدی درباره ادغام نمایشگاه قرآن با آثار دفاع مقدس تصریح کرد: به هر میزان که بتوانیم به سمت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی برویم مناسب‌تر خواهد بود. مناسبت‌های مختلف در طول سال وجود دارد به‌عنوان مثال بزودی ایام آزادسازی خرمشهر را در پیش داریم و پایان شهریور شروع جنگ تحمیلی است و در این بازه زمانی می‌توانیم نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس را برگزار کنیم که مراجعان با اشراف بهتری در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها