دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
اعلام نرخ‌ جدید خدمات چاپی ۱۴۰۰/ تدوین نرخ یکسان در سراسر کشور

نر‌خ‌نامه جدید خدمات چاپی توسط کارگروه قیمت‌گذاری اتحادیه چاپخانه‌داران اعلام شد. امسال برای نخستین بار نرخ خدمات چاپی در کل کشور به صورت یکسان است.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به سه ماه فعالیت کارگروه قیمت‌گذاری اتحادیه گفت: جمعی از کارشناسان، فعالان و باتجربه‌های صنف بر روی این نرخ‌نامه کار کردند و تلاش شده است که قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که علاوه بر حفظ رقابت در میان هم‌صنفی‌ها، محیطی مناسب برای کار ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه اتحادیه چاپخانه‌داران نسبت به اجرای دقیق آن توسط واحدهای چاپی نظارت کامل دارد، ادامه داد: اعضای کارگروه بر این باور هستند که رقابت نامتوازن در قیمت مخرب‌ترین نوع آن است و بر لزوم استفاده همکاران از این نرخ‌نامه تاکید کرده‌اند.
 
ابوالحسنی با اشاره به اعضای کارگروه قیمت‌گذاری توضیح داد: محمود پیشعلی از چاپ فرارنگ آریا، بیژن گلستانیان از چاپ رازی، سعید شکوهی کتابچی از چاپ اندیشه برتر، مجید اسماعیل‌زاده از کیان چاپ، حسین کیان احمدی از چاپ صنوبر، وحید محمدی از چاپ ایماژ، سید عطا حسینی از چاپ عطا، عباس محمو آبادی از چاپ ملت و محمد تقی کوچک‌زاده از چاپ نامی نقش در تهیه و تدوین این نرخ‌نامه حضور داشتند.
 
وی همچنین درباره نرخ‌های تعیین شده گفت: ‌از آنجایی که قیمت‌ها در نرخ‌نامه اعلامی پایین تعیین شده، اگر چاپخانه‌داری زیر این نرخ‌ها کار کند یا خدمات ارائه شده‌ ازکیفیت مطلوب برخوردار نیست یا از طریق ارائه خدمات چاپی ممنوع و غیرمجاز، ضرر ناشی از زیر قیمت کار کردن خود را جبران می‌کند.
 
ابوالحسنی همچنین از پیش‌بینی برگه  تعهدنامه‌ در نرخ‌نامه امسال خبر داد و افزود: این تعهدنامه برای فعال صنفی بار اجرایی و حقوقی دارد و بهتر است همکاران این برگه را در معرض دید مشتریان و مخاطبان خود قرار دهند تا آن‌ها نیز در جریان قیمت‌های خدمات باشند.
 
وی همچنین با بیان اینکه ارقام تعیین شده در این نرخ‌نامه کمتر از  نرخ تورم است، توضیح داد: نرخ‌های اعلام شده با قیمت‌های کارشناسی و صنعتی فاصله دارد و نرخ‌نامه جدید به نوعی آغاز فرایند منطقی کردن قیمت خدمات چاپی به صورت تدریجی و بر اساس شرایط روز اقتصادی است.
 
ابوالحسنی تاکید کرد: برای نخستین بار، نرخ خدمات محصولات چاپی در کل کشور به صورت یکسان تعیین شده که این امر با استقبال جمع گسترده‌ای از فعالان چاپ استانی روبه‌رو شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها