دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
حدود 10 درصد کتابخانه‌های عمومی زنجان را خیّرین ساخته‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان با اشاره به فعالیت 100 کتابخانه عمومی در استان گفت: 9 باب از این کتابخانه‌ها توسط خیّرین ساخته شده است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ضمن اشاره به پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ای در استان، اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای استان، اهتمام جدی وجود دارد و امید است با همکاری مسئولان شاهد ساخت و تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 کتابخانه در شهرستان ابهر و خدابنده در حال ساخت است، اضافه کرد: هر دو کتابخانه تا سوم خرداد افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از کتابخانه‌ها به صورت مشارکتی و برخی هم به صورت خیّرساز ساخته شده است، گفت: خوشبختانه مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه‌ها مطلوب بوده و از 100 کتابخانه استان 9 باب به صورت خیّرساز و 20 باب هم به صورت مشارکتی فعال است.

نیک‎بخش با اشاره به اینکه بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در زنجان واقع شده است، اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های خیرین در ساخت کتابخانه و افزایش فضاهای مطالعه‌ای استان یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در کنار ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می‌شود در این زمینه نشست‌های متعددی با خیرین در استان برگزار و شرایط موجود تشریح شده است. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی صورت گرفته در همه شهرستان‌های استان کتابخانه خیرساز وجود دارد و از نظر فضای مطالعه وضعیت استان مطلوب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 هزار زنجانی در کتابخانه‌های زنجان عضو هستند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، عضویت همه این افراد به صورت خودکار تمدید شده است، اما برنامه کتابخانه‌های عمومی استان افزایش اعضای کتابخانه‌هاست.

وی به دیگر برنامه‌های نهاد در مدت زمان شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پیک کتاب، تشکیل گروه‌های مجازی، ارائه نسخه PDF کتاب‌ها و دریافت سفارش، برگزاری نقد و نشست کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها