یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
بخشی از نیازهای مردم با نمایشگاه مجازی پاسخ داده می‌شود

علی اکبر شیروانی بیان کرد: در دوران شیوع عجیب بیماری کووید 19 سازوکارهایی مثل نمایشگاه‌های مجازی تا حدی نیازهای مردم را به دسترسی در تهیه کتاب جبران می‌کند.

علی اکبر شیروانی مدیر انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص نمایشگاه مجازی قرآن کریم  اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی یک ضرورت بود؛ ضرورتی که البته باید واحدهای صنفی نشر متولی آن باشند ولی به دلیل زیرساخت‌های ضعیفی که واحدهای صنفی نشر دارند و از طرف دیگر، تمرکزی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور نشر دارد، این وظیفه را وزارت ارشاد بر عهده گرفته است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس، نمایشگاه قرآن هم که رسمی هرساله بود و در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، ضروری بود که در فضا و بستری دیگر فعال شود و تجربه نمایشگاه قبلی به کمک آمد. مشخصا مقایسه نمایشگاه مجازی کتاب با نمایشگاه مجازی قرآن غلط است؛ چراکه ماهیت نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری هم با نمایشگاه قرآن به صورت حضوری متفاوت بود.
 
او با اشاره به این که قطعا بخشی از نیازهای مردم با نمایشگاه مجازی پاسخ داده می‌شود، بیان کرد: در دوران شیوع عجیب بیماری کووید 19 که چند ماهی می‌شود که تولد منحوس یکسالگی‌اش را طی کرده و وارد دومین سال شده است، سازوکارهایی مثل نمایشگاه‌های مجازی تا حدی نیازهای مردم را به دسترسی در تهیه کتاب جبران می‌کند.
 
علی اکبر شیروانی در پایان گفت: البته نمایشگاه حضوری قرآن که هرسال برگزار می‌شد فارغ از خرید و تهیه کتاب، اتمسفری دارد که در نمایشگاه مجازی به دست نمی‌آید. امیدوارم با اتمام همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، دوباره در نمایشگاهی چهره به چهره درباره کتاب‌ها حرف بزنیم و گفت‌وگو کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها